Do kolejnej edycji monachijskich targów BAU jest jeszcze dużo czasu. Jednak już dzisiaj wiemy, że niektórych dotychczasowych wystawców zabraknie.

Taką decyzję podjął m.in. Novoferm. Zdaniem firmy na tegorocznym BAU nie było już znanych producentów. Również liczba odwiedzających spadła z 250 tys. do 190 tys. osób. Kolejnym kluczowym czynnikiem są zachowania zakupowe klientów, które znacząco zmieniły się w ostatnich latach, szczególnie w wyniku pandemii koronawirusa i zmian związanych z cyfryzacją. Firma planuje skupić się na innych formach komunikacji, aby jeszcze lepiej docierać do swoich grup docelowych.
Nową koncepcję działania zasygnalizował Rainer Schackmann, dyrektor generalny Novofermu:
Jeszcze bardziej dopasujemy nasze strategie marketingowe do życzeń klientów w zakresie bardziej indywidualnego podejścia i innowacyjnych formatów. Klienci mogą spodziewać się intensywniejszego kontaktu i indywidualnego dialogu na różnych platformach. Na przykład oparta na potrzebach prezentacja naszych produktów i usług podczas wydarzeń opartych na doświadczeniach będzie odgrywać większą rolę.
Tegoroczna edycja BAU była bardzo wyczekiwana; odbyła się po 4-letniej przerwie spowodowanej pandemią, w przesuniętym terminie. Wystawcy i goście byli zadowoleni z ponownej możliwości bezpośrednich spotkań, jednak organizatorzy wydarzenia odnotowali zmiany w podejściu wystawców. Kolejna odsłona odbędzie się ponownie na początku roku, jednak skróceniu ulegnie czasu trwania imprezy z sześciu do pełnych pięciu dni. W 2025 r. odbędzie się od 13 do 17 stycznia.
Dzisiaj jest za wcześnie, by oceniać, kto jeszcze zrezygnuje z udziału z powodu zmiany strategii swojej firmy. Niemniej przykład Novofermu pokazuje, że może odżyć dyskusja na temat przyszłości targów jako miejsc spotkań branży.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.