Do kolejnej edycji monachijskich targów BAU jest jeszcze dużo czasu. Jednak już dzisiaj wiemy, że niektórych dotychczasowych wystawców zabraknie.

Taką decyzję podjął m.in. Novoferm. Zdaniem firmy na tegorocznym BAU nie było już znanych producentów. Również liczba odwiedzających spadła z 250 tys. do 190 tys. osób. Kolejnym kluczowym czynnikiem są zachowania zakupowe klientów, które znacząco zmieniły się w ostatnich latach, szczególnie w wyniku pandemii koronawirusa i zmian związanych z cyfryzacją. Firma planuje skupić się na innych formach komunikacji, aby jeszcze lepiej docierać do swoich grup docelowych.
Nową koncepcję działania zasygnalizował Rainer Schackmann, dyrektor generalny Novofermu:
Jeszcze bardziej dopasujemy nasze strategie marketingowe do życzeń klientów w zakresie bardziej indywidualnego podejścia i innowacyjnych formatów. Klienci mogą spodziewać się intensywniejszego kontaktu i indywidualnego dialogu na różnych platformach. Na przykład oparta na potrzebach prezentacja naszych produktów i usług podczas wydarzeń opartych na doświadczeniach będzie odgrywać większą rolę.
Tegoroczna edycja BAU była bardzo wyczekiwana; odbyła się po 4-letniej przerwie spowodowanej pandemią, w przesuniętym terminie. Wystawcy i goście byli zadowoleni z ponownej możliwości bezpośrednich spotkań, jednak organizatorzy wydarzenia odnotowali zmiany w podejściu wystawców. Kolejna odsłona odbędzie się ponownie na początku roku, jednak skróceniu ulegnie czasu trwania imprezy z sześciu do pełnych pięciu dni. W 2025 r. odbędzie się od 13 do 17 stycznia.
Dzisiaj jest za wcześnie, by oceniać, kto jeszcze zrezygnuje z udziału z powodu zmiany strategii swojej firmy. Niemniej przykład Novofermu pokazuje, że może odżyć dyskusja na temat przyszłości targów jako miejsc spotkań branży.
Zobacz również
Gerda stawia na bezpieczeństwo i rozwiązania smart
W połowie października firma Gerda zaprosiła swoich partnerów handlowych i dostawców na wydarzenie w Ostródzie, gdzie zaprezentowała nowości.
Czytaj listopadowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (11/2025). Gościem wydania jest Maciej Żyła, kierownik ds. jakości w Laboratorium Techniki Budowlanej.
Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje
Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.
Jeszcze bardziej dopasujemy nasze strategie marketingowe do życzeń klientów w zakresie bardziej indywidualnego podejścia i innowacyjnych formatów. Klienci mogą spodziewać się intensywniejszego kontaktu i indywidualnego dialogu na różnych platformach. Na przykład oparta na potrzebach prezentacja naszych produktów i usług podczas wydarzeń opartych na doświadczeniach będzie odgrywać większą rolę.

