Grupa Sanco zorganizowała w Gdańsku doroczne spotkanie dla stowarzyszonych firm. Miejsce spotkania to także gest uznania dla dużej roli polskiego rynku.
Do Gdańska w połowie maja przybyło ponad 100 reprezentantów firm zajmujących się produkcją szkła izolacyjnego i należących do Grupy Sanco. Było to już 52 spotkanie. Do Grupy należy dziewięć firm z Polski: Vitroszlif z Częstochowy, Opolglass z Opola, Glas-Tech ze Swarzędza, Spec-Glas ze Szczecina, WWGlass z Gościcina, Glass-Product z Łochowa, Lumac z Kowala oraz dwóch najmłodszych stażem członków Sanco:. Uniglass z Łomży, który dołączył do grupy w zeszłym roku oraz Szkłoland z Olsztyna, który podpisał umowę licencyjną w tym roku. Nowe umowy wpisują się w strategię dotyczącą utrzymania pozycji lidera wśród wszystkich grup zrzeszających producentów szyb zespolonych w Polsce i Europie.
Podczas spotkania omówiona została bieżąca sytuacja w branży. Mimo trudności, firmy członkowskie zachowywały optymizm, głównie ze względu na rosnące znaczenie produktów dla budownictwa przyjaznych dla klimatu. Z kolei przedstawiciel Glas Trösch poinformował o planach Grupy jeśli chodzi o strategię zrównoważonego rozwoju. Chodzi tu głównie o osiągnięcie niskiej emisji CO2 dla całego asortymentu szkła.

Grupa Sanco to największe stowarzyszenie tego typu w Europie, do którego należy ponad 60 firm z branży szkła izolacyjnego z 14 krajów. Licencjodawcą jest szwajcarska firma Glas Trösch.
Tagi
Glas-TechGlass-ProductGrupa SancoLumacOpolglasSpec-Glasszkło izolacyjneSzkłolandUniGlassVitroszlifWWGlassZobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


