Optymizm w Glastonie po I kwartale

Autor: |Data publikacji:

Glaston właśnie podsumował pierwszy kwartał tego roku . Sprzedaż w tej firmie wyniosła 40,4 mln euro w porównaniu do 46,9 mln euro rok wcześniej.

Glaston podliczył, że w pierwszym kwartale zanotował spadek przychodów netto ze sprzedaży, wyniosły one 40,4 mln euro w porównaniu do 46,9 mln euro w roku 2020. Jednak wyższy jest poziom zamówień – w tym roku wartość zamówień wyniosła 47,2 mln euro, w porównaniu do 45,6 mln. Jeśli chodzi o wartość EBITA, to jest ona na takim samym poziomie, jak w roku ubiegłym i wynosi 100 tys. euro.

Producent urządzeń do obróbki szkła podchodzi optymistycznie do tych wyników. Firma widzi pozytywne sygnały na rynku już od końca 2020 r., w IV kwartale Glaston notował rosnący poziom zamówień. Kontynuację tego trendu widać w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Spółka zakończyła cały 2020 rok z niższym o 20 proc. portfelem zamówień, co wpłynęło na niższe wyniki na początku obecnego roku. Jednak ze względu na ożywienie na rynku i rosnący poziom zamówień, firma spodziewa się poprawy danych ze sprzedaży w drugiej połowie 2021 r.

Glaston w tym roku zdecydował się podzielić swoją działalność na trzy segmenty: obróbka termiczna, szyby zespolone i trzeci – motoryzacja i wyświetlacze. Firma ocenia, że w tym roku należy się spodziewać dobrych wyników szczególnie w grupie produktów do obróbki termicznej i szyb zespolonych. Jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny, to tu sytuacja jest wciąż niestabilna.

Zobacz również

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.