Glaston właśnie podsumował pierwszy kwartał tego roku . Sprzedaż w tej firmie wyniosła 40,4 mln euro w porównaniu do 46,9 mln euro rok wcześniej.
Glaston podliczył, że w pierwszym kwartale zanotował spadek przychodów netto ze sprzedaży, wyniosły one 40,4 mln euro w porównaniu do 46,9 mln euro w roku 2020. Jednak wyższy jest poziom zamówień – w tym roku wartość zamówień wyniosła 47,2 mln euro, w porównaniu do 45,6 mln. Jeśli chodzi o wartość EBITA, to jest ona na takim samym poziomie, jak w roku ubiegłym i wynosi 100 tys. euro.
Producent urządzeń do obróbki szkła podchodzi optymistycznie do tych wyników. Firma widzi pozytywne sygnały na rynku już od końca 2020 r., w IV kwartale Glaston notował rosnący poziom zamówień. Kontynuację tego trendu widać w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Spółka zakończyła cały 2020 rok z niższym o 20 proc. portfelem zamówień, co wpłynęło na niższe wyniki na początku obecnego roku. Jednak ze względu na ożywienie na rynku i rosnący poziom zamówień, firma spodziewa się poprawy danych ze sprzedaży w drugiej połowie 2021 r.
Glaston w tym roku zdecydował się podzielić swoją działalność na trzy segmenty: obróbka termiczna, szyby zespolone i trzeci – motoryzacja i wyświetlacze. Firma ocenia, że w tym roku należy się spodziewać dobrych wyników szczególnie w grupie produktów do obróbki termicznej i szyb zespolonych. Jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny, to tu sytuacja jest wciąż niestabilna.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".