OknoPlus w górę mimo spadków w eksporcie

Autor: |Data publikacji:

Małopolski OknoPlus opublikował dane finansowe za 2019 r.  Wynika z nich, że firma, pomimo ograniczenia aktywności eksportowej, zakończyła miniony rok 5-proc. wzrostem obrotów.

OknoPlus zakończył 2019 r. przychodami netto ze sprzedaży w wysokości 40,2 mln zł. Oznacza to ponad 5-proc. wzrost względem roku 2018, w którym sprzedaż zamknęła się na poziomie 38,2 mln zł. Producent zaliczył spadek w przychodach ze sprzedaży stolarki PCW a udział przychodów z jej sprzedaży zmalał z 60 do 54 proc. Udział przychodów ze sprzedaży stolarki aluminiowej w ogólnej sprzedaży wzrósł z 19 do 20 proc. Przychody ze sprzedaży stolarki aluminiowej ogółem wzrosły z kolei aż o 11 proc. Największy wzrost przychodów OknoPlus odnotował w sprzedaży usług montażowych, a wyniósł on aż 55 proc. Firma tłumaczy go znacznym wzrostem cen usług budowlanych w 2019 roku na rynku krajowym.

OknoPlus większość stolarki sprzedaje w Polsce, bo aż 63,5 proc., a jej wartość w 2019 r. wyniosła 30 mln zł, co oznaczało wzrost o 24 proc. względem 2018 r. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły natomiast 10,2 mln zł i to właśnie w eksporcie małopolski producent stracił w 2019 r. najwięcej w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Przychody z eksportu stolarki spadły w tej firmie aż o 27 proc.! Sprzedaż eksportowa stolarki PCW spadła w OknoPlusie o 30,5 proc. a aluminiowej aż o 56 proc.

Firma opublikowała również dane dotyczące zatrudnienia. W raporcie czytamy:

Oknoplus w 2019 roku dotknęły problemy z pozyskiwaniem pracowników występujące w gospodarce. Mimo, iż przeciętne wynagrodzenie brutto w spółce wzrosło o 10% do 5.357 PLN w porównaniu do 4865 PLN w 2018, spółka nadal odczuwała brak pracowników, głównie produkcyjnych. Posiłkowano się pracownikami z Ukrainy zatrudnionymi poprzez agencję pośredniczącą.

Producent odniósł się również do sytuacji związanej z pandemią koronawirusa i jego wpływu na działalność.

W chwili sporządzania niniejszego sprawozdania finansowego sytuacja ta wciąż się zmienia i wydaje się, że negatywny wpływ na handel światowy i na jednostkę może być poważniejszy niż pierwotnie oczekiwano. Kierownictwo uważa taką sytuację za zdarzenie nie powodujące korekt w sprawozdaniu finansowym za rok 2019, lecz za zdarzenie po dacie bilansu wymagające dodatkowych ujawnień. Ponieważ sytuacja wciąż się rozwija, kierownictwo jednostki uważa, że nie jest możliwe przedstawienie szacunków ilościowych potencjalnego wpływu obecnej sytuacji na jednostkę. Ewentualny wpływ zostanie uwzględniony w odpisach z tytułu utraty wartości aktywów i rezerwach na oczekiwane straty w 2020 r.

Niedawno OknoPlus dołączył do akcji #KlientBezpieczny organizowanej przez Stowarzyszenie Dom Bezpieczny. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.