Okna w Kapitolu były bez zabezpieczeń!

Autor: |Data publikacji:

W Stanach Zjednoczonych w Waszyngtonie grupa ludzi wtargnęła 6 stycznia siłą do Kapitolu. Jak to możliwe, że weszli do budynku przez okno?

Obrazki i filmy z 6 grudnia z momentu włamania do Kapitolu nie zostawiają wątpliwości. Ludzie wybili szyby w oknach budynku, po czym weszli do wnętrza. Amerykańska prasa związana z branżą okien i drzwi stawia pytanie – czy te szyby nie powinny być przygotowane na tego rodzaju wypadki? Czy nie powinny być wykonane w wysokiej klasie odporności na włamanie? Z filmu widać, że nie są to szyby zespolone, a pojedyncze tafle szła. Panuje opinia w amerykańskich mediach, że niektóre z okien z budynku są replikami, a część może być nawet oryginalna.

W siedzibie Kongresu na szybach zostały zastosowane folie Solar Gard Armorcoat marki Saint Gobain. Ich podstawową rolą jest ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem. Jedną z cech jest także ochrona przed upadkiem odłamków szkła w przypadku rozbicia. Na filmie można zobaczyć, że kawałki szkła utrzymują się dzięki folii. Ponadto napastnicy uderzali w szybę kilkanaście razy, zanim ją uszkodzili. Folia spełniła więc swoje zadanie ochrony na podstawowym poziomie.

Eksperci podejrzewają, że po wydarzeniach z 11 września 2001 r, na istniejące okna naklejono jedynie folię. Nie zdecydowano o wymianie stolarki na nową, bezpieczną. Budynek Kapitolu jest historyczny, a wszelkie zmiany muszą być konsultowane z waszyngtońskim odpowiednikiem konserwatora zabytków. Naklejenie folii było łatwiejszym i tańszym sposobem na zabezpieczenie, bo nie wpływało na wygląd budynku.

 

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.