W Stanach Zjednoczonych w Waszyngtonie grupa ludzi wtargnęła 6 stycznia siłą do Kapitolu. Jak to możliwe, że weszli do budynku przez okno?
Obrazki i filmy z 6 grudnia z momentu włamania do Kapitolu nie zostawiają wątpliwości. Ludzie wybili szyby w oknach budynku, po czym weszli do wnętrza. Amerykańska prasa związana z branżą okien i drzwi stawia pytanie – czy te szyby nie powinny być przygotowane na tego rodzaju wypadki? Czy nie powinny być wykonane w wysokiej klasie odporności na włamanie? Z filmu widać, że nie są to szyby zespolone, a pojedyncze tafle szła. Panuje opinia w amerykańskich mediach, że niektóre z okien z budynku są replikami, a część może być nawet oryginalna.
W siedzibie Kongresu na szybach zostały zastosowane folie Solar Gard Armorcoat marki Saint Gobain. Ich podstawową rolą jest ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem. Jedną z cech jest także ochrona przed upadkiem odłamków szkła w przypadku rozbicia. Na filmie można zobaczyć, że kawałki szkła utrzymują się dzięki folii. Ponadto napastnicy uderzali w szybę kilkanaście razy, zanim ją uszkodzili. Folia spełniła więc swoje zadanie ochrony na podstawowym poziomie.
Eksperci podejrzewają, że po wydarzeniach z 11 września 2001 r, na istniejące okna naklejono jedynie folię. Nie zdecydowano o wymianie stolarki na nową, bezpieczną. Budynek Kapitolu jest historyczny, a wszelkie zmiany muszą być konsultowane z waszyngtońskim odpowiednikiem konserwatora zabytków. Naklejenie folii było łatwiejszym i tańszym sposobem na zabezpieczenie, bo nie wpływało na wygląd budynku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".