Okna Debow inwestują w rozwój sieci sprzedaży

Red.: MR |Data publikacji: 2021-11-24

Okna Debow w tym roku postawiły na rozwój sieci sprzedaży. Firma także podsumowała mijający rok.

W tym roku firmie Okna Debow udało się nawiązać współpracę z nowymi partnerami handlowymi. Przedsiębiorstwo zdecydowało się na model franczyzy. To rodzaj umowy licencyjnej, w której producent udziela zezwolenia dystrybutorowi na sprzedaż swojej stolarki. Współpraca polega na tym, że Okna Debow udostępniają produkty ze swojej oferty, a także dzielą się wiedzą na temat promocji, obsługi i sprzedaży. Z drugiej strony dystrybutor jest przygotowany pod kątem świadczenia usług w zakresie montażu i serwisu stolarki.

Okna Debow na początku współpracy pobierają opłatę licencyjną w wysokości 30 tys. zł, a umowa zawierana jest na pięć lat. Firma jednak podkreśla, że nie obciąża partnera handlowego dodatkowymi opłatami, a ten rodzaj współpracy jest bardzo korzystny dla obu stron. Do tej pory przedsiębiorstwo otworzyło punkty partnerskie m.in. w Katowicach, Krakowie, Węgierskiej Górce i Niepołomicach, a do końca tego roku planuje otwarcie punktu w Tarnowskich Górach.

Producent stolarki borykał się w mijającym sezonie z podobnymi problemami, co większość firm w branży. Według Mariusza Bułki, dyrektora ds. sprzedaży w Okna Debow:

Rok 2021 był najbardziej zwariowanym rokiem w historii branży stolarki otworowej.  Zmieniające się ceny surowców oraz wszystkich komponentów spowodowały, że sami nie wiedzieliśmy jak zachować się w wielu sytuacjach.

I dodaje:

Zdecydowanie największymi trudnościami okazały się braki komponentów, które nie pozwalały na precyzyjne ustalenie cyklu produkcyjnego.

Szef sprzedaży jednak przyznaje, że pomimo tych trudności udało się zrealizować wszystkie zlecenia według wcześniej zaplanowanego cyklu dostaw. Jeśli chodzi o podsumowaniu ostatnich trzech kwartałów działalności, to firma zanotowała blisko 38-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2020. Firma jest zadowolona z wyniku, ponieważ oznacza on, że mimo przedłużającego się okresu pandemicznego, nauczyła się działać w nowych, nietypowych początkowo warunkach i generować satysfakcjonujące przychody.

Zobacz również

Weru stworzyło drzwiowego Tindera

Weru stworzyło drzwiowego Tindera

Niemiecka firma Weru stworzyła internetowy serwis, który działa na podobnej zasadzie, jak aplikacja randkowa Tinder. Użytkownicy mogą wybrać w niej pasujące do ich typu osobowości zdjęcia, na których podstawie proponowany jest później model drzwi wejściowych.

Alufactory inwestuje w produkcję aluminium

Alufactory inwestuje w produkcję aluminium

Alufactory kupiło i zainstalowało nową linię do produkcji ślusarki aluminiowej. Firma dotychczas specjalizowała się w obróbce metali.

Rekordowe wyniki w Norsk Hydro

Rekordowe wyniki w Norsk Hydro

Norsk Hydro poinformował o wynikach ze sprzedaży z trzeciego kwartału. Wyniki spółki były rekordowe, jednak rynek aluminium jest trudny.

1