Okna Debow inwestują w rozwój sieci sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Okna Debow w tym roku postawiły na rozwój sieci sprzedaży. Firma także podsumowała mijający rok.

W tym roku firmie Okna Debow udało się nawiązać współpracę z nowymi partnerami handlowymi. Przedsiębiorstwo zdecydowało się na model franczyzy. To rodzaj umowy licencyjnej, w której producent udziela zezwolenia dystrybutorowi na sprzedaż swojej stolarki. Współpraca polega na tym, że Okna Debow udostępniają produkty ze swojej oferty, a także dzielą się wiedzą na temat promocji, obsługi i sprzedaży. Z drugiej strony dystrybutor jest przygotowany pod kątem świadczenia usług w zakresie montażu i serwisu stolarki.

Okna Debow na początku współpracy pobierają opłatę licencyjną w wysokości 30 tys. zł, a umowa zawierana jest na pięć lat. Firma jednak podkreśla, że nie obciąża partnera handlowego dodatkowymi opłatami, a ten rodzaj współpracy jest bardzo korzystny dla obu stron. Do tej pory przedsiębiorstwo otworzyło punkty partnerskie m.in. w Katowicach, Krakowie, Węgierskiej Górce i Niepołomicach, a do końca tego roku planuje otwarcie punktu w Tarnowskich Górach.

Producent stolarki borykał się w mijającym sezonie z podobnymi problemami, co większość firm w branży. Według Mariusza Bułki, dyrektora ds. sprzedaży w Okna Debow:

Rok 2021 był najbardziej zwariowanym rokiem w historii branży stolarki otworowej.  Zmieniające się ceny surowców oraz wszystkich komponentów spowodowały, że sami nie wiedzieliśmy jak zachować się w wielu sytuacjach.

I dodaje:

Zdecydowanie największymi trudnościami okazały się braki komponentów, które nie pozwalały na precyzyjne ustalenie cyklu produkcyjnego.

Szef sprzedaży jednak przyznaje, że pomimo tych trudności udało się zrealizować wszystkie zlecenia według wcześniej zaplanowanego cyklu dostaw. Jeśli chodzi o podsumowaniu ostatnich trzech kwartałów działalności, to firma zanotowała blisko 38-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2020. Firma jest zadowolona z wyniku, ponieważ oznacza on, że mimo przedłużającego się okresu pandemicznego, nauczyła się działać w nowych, nietypowych początkowo warunkach i generować satysfakcjonujące przychody.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".