Okna Debow inwestują w rozwój sieci sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Okna Debow w tym roku postawiły na rozwój sieci sprzedaży. Firma także podsumowała mijający rok.

W tym roku firmie Okna Debow udało się nawiązać współpracę z nowymi partnerami handlowymi. Przedsiębiorstwo zdecydowało się na model franczyzy. To rodzaj umowy licencyjnej, w której producent udziela zezwolenia dystrybutorowi na sprzedaż swojej stolarki. Współpraca polega na tym, że Okna Debow udostępniają produkty ze swojej oferty, a także dzielą się wiedzą na temat promocji, obsługi i sprzedaży. Z drugiej strony dystrybutor jest przygotowany pod kątem świadczenia usług w zakresie montażu i serwisu stolarki.

Okna Debow na początku współpracy pobierają opłatę licencyjną w wysokości 30 tys. zł, a umowa zawierana jest na pięć lat. Firma jednak podkreśla, że nie obciąża partnera handlowego dodatkowymi opłatami, a ten rodzaj współpracy jest bardzo korzystny dla obu stron. Do tej pory przedsiębiorstwo otworzyło punkty partnerskie m.in. w Katowicach, Krakowie, Węgierskiej Górce i Niepołomicach, a do końca tego roku planuje otwarcie punktu w Tarnowskich Górach.

Producent stolarki borykał się w mijającym sezonie z podobnymi problemami, co większość firm w branży. Według Mariusza Bułki, dyrektora ds. sprzedaży w Okna Debow:

Rok 2021 był najbardziej zwariowanym rokiem w historii branży stolarki otworowej.  Zmieniające się ceny surowców oraz wszystkich komponentów spowodowały, że sami nie wiedzieliśmy jak zachować się w wielu sytuacjach.

I dodaje:

Zdecydowanie największymi trudnościami okazały się braki komponentów, które nie pozwalały na precyzyjne ustalenie cyklu produkcyjnego.

Szef sprzedaży jednak przyznaje, że pomimo tych trudności udało się zrealizować wszystkie zlecenia według wcześniej zaplanowanego cyklu dostaw. Jeśli chodzi o podsumowaniu ostatnich trzech kwartałów działalności, to firma zanotowała blisko 38-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2020. Firma jest zadowolona z wyniku, ponieważ oznacza on, że mimo przedłużającego się okresu pandemicznego, nauczyła się działać w nowych, nietypowych początkowo warunkach i generować satysfakcjonujące przychody.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.