Od początku pandemii ceny okien wzrosły o 40 proc.

Red.: |Data publikacji:

Redakcja naszego serwisu regularnie monitoruje ceny okien na polskim rynku. W marcu 2020 roku zebraliśmy pierwsze oferty, w marcu 2021 ponowiliśmy zapytanie, a w połowie czerwca br. zrobiliśmy to po raz kolejny.

Z uwagi na różnorodność oferty okiennej wzięliśmy pod lupę okna tworzywowe, białe, rozwierno-uchylne. Jedynym wymaganiem było spełnienie aktualnego współczynnika izolacyjności cieplnej Uw. Białe okna tworzywowe w marcu ub. roku sprzedawane były ze współczynnikiem Uw<1,1 W/mkw.K, ze średnią ceną ofertową 390 zł/mkw. Rok później, w marcu 2021 takie same okna, ale już o wsp. Uw<0,9 , wyceniano klientom według średniej stawki za 500 zł/mkw. Różnica 110 zł na metrze kwadratowym wydawała się być dużą, bo procentowo wyniosła aż 28 procent! Wynikała ona jednak nie tylko ze wzrostu cen zaopatrzeniowych, ale także ze zmiany standardu cieplnego.

O identyczne okna jak w marcu 2021 roku zapytaliśmy też w czerwcu tego roku. Oferty od kilkunastu dilerów z całej Polski wahały się wartościowo w granicach 2-2,9 tys. zł, a średnia cena mkw. takiego okna wyniosła tym razem 560 zł/mkw. czyli o 12 proc. więcej niż w marcu br. Biorąc pod uwagę różnicę w stosunku do marca 2020 roku, wynosi ona aż 170 zł. Oznacza to, że inwestor, który przełożył zakup okien o kilkanaście miesięcy, zapłaci o ponad 40 proc. więcej niż mógł zapłacić w marcu ub. roku.  

Tym razem standard cieplny nie miał wpływu na zmianę ceny, a jedynym czynnikiem był wzrost cen zaopatrzeniowych. Chodzi o wzrost kosztów produkcji spowodowanych wzrostem materiałów i komponentów. Według najnowszego raportu CAB – Rynek okien w Polsce, producenci zmieniali w tym roku swoje cenniki średnio 3 razy. Rekordziści dokonali tego już 6 razy. Na okres wakacyjny zapowiadane są kolejne podwyżki materiałów i komponentów do produkcji okien, stąd należy się spodziewać kolejnych też zmian cen okien. Sprawdzimy je dla Was w sierpniu, zdając relację z otrzymanych ofert.

Zobacz również

Dobra passa Oknoplastu na rynku francuskim

Dobra passa Oknoplastu na rynku francuskim

Po dobrych informacjach z Ochmanowa na temat bieżącej sprzedaży, po sukcesach we włoskim programie renowacji budynków, dobre wieści płyną też z rynku francuskiego. Tamtejszy oddział małopolskiej spółki wciąż notuje dobre wyniki sprzedażowe oraz rozbudowuje sieć partnerów Premium.

Bezpieczeństwo Pożarowe 4.0 od Mercora

Bezpieczeństwo Pożarowe 4.0 od Mercora

Grupa Mercor, lider segmentu biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, m.in. drzwi i klap dachowych, osiągnął w I kwartale br. przychody w wysokości niemal 137 mln zł i było to o 47 proc więcej niż w I kwartale 2021. Jeszcze lepszy i to aż o 222 proc. był wynik EBIT.

Włosi polubili plastikowe okna

Włosi polubili plastikowe okna

W 2021 r. we Włoszech wzrosło o 16 proc. zużycie PCW w budownictwie. Ten wynik to wzrost popytu na plastikowe okna i drzwi.

1