Niższa wartość zamówień w Mercorze

Autor: |Data publikacji:

Mercor poinformował o wartości zamówień pozyskanych w kwietniu 2023 r. W tym miesiącu klienci złożyli zamówienia o niższej wartości, niż w roku ubiegłym.

Grupa Mercor z Gdańska poinformowała, że w kwietniu zebrała zamówienia o wartości ok. 40,8 mln zł. W roku ubiegłym, w analogicznym okresie, była to wartość 49,8 mln zł, co oznacza, że w tym roku spółka zebrała zamówienia o wartości niższej o 18 proc. Z kolei od początku listopada 2022 r. do końca kwietnia 2023 r. Mercor zebrał zamówienia w kwocie 298,7 mln zł wobec 274,8 mln zł w tym samym okresie rok wcześniej. Tu widać wzrost w wartości zamówień, jest on na poziomie 9 proc.

W kwietniu po raz pierwszy od dawna spółka odnotowała niższą wartość zamówień w porównaniu do roku ubiegłego. Mimo pogarszającej się koniunktury na rynku budowlanym, firma otrzymywała zamówienia na swoje produkty i usługi o rosnącej wartości w stosunku do roku ubiegłego aż do marca. Jednak zarząd spółki tłumaczył, że Mercor oferuje produkty i rozwiązania, które zwykle zamawiane są na końcu realizacji inwestycji. Dlatego firma odczuwa zmianę w koniunkturze na rynku budowlanym z opóźnieniem w stosunku np. do producentów okien.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".