Niewielki wzrost w Inwido

Autor: |Data publikacji:

Pierwsza połowa roku za nami i część spółek podaje już wyniki ze sprzedaży z tego okresu. Wśród nich jest  Inwido,  szwedzki właściciel marki Sokółka. Firma podała, że sprzedaż netto w okresie od stycznia do czerwca wzrosła o 1 proc. i wyniosła 3,153 mld koron (ok. 1,271 mld zł).

Inwido to koncern, który swoją działalność prowadzi głównie w krajach skandynawskich, ale także w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Rumunii, Irlandii, Litwie i w Estonii. Jeśli chodzi o wyniki II kwartału, to okazuje się, że firma zanotowała w tym okresie spadek sprzedaży netto o 1 proc. Wyniosła ona 1,710 mld koron (689 mln zł) w porównaniu do 1,729 mld (697 mld zł) w roku ubiegłym. Porównując zaś cale półrocze, to wówczas widać wzrost sprzedaży o 1 proc., do wysokości 3,153 mld koron.

Koncern sukcesywnie podaje wyniki ze sprzedaży e-commerce. Okazuje się, że notuje regularny wzrost sprzedaży w tym segmencie, w II kwartale była ona na poziomie 6 proc. Natomiast problemem dla Inwido jest rynek fiński oraz szwedzki. Szczególnie na tym drugim firma notuje od wielu miesięcy spadki sprzedaży. Ogólnie w regionie, który spółka nazywa „Północnym” nastąpił spadek sprzedaży w II kwartale na poziomie 7 proc. Jeśli chodzi o rejon „Południe”, to tu widać wzrost na poziomie 6 proc.

W omawianym okresie spółka podjęła działania, których celem było obniżenie kosztów. Jak podał zarząd Inwido, firma wyznaczyła sobie długoterminową strategię. Jednym z jej elementów jest akwizycja, która ma wpłynąć na wzmocnienie koncernu, a ponadto doprowadzi do większej równowagi w przychodach.

Zobacz również

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.