Nieuniknione podwyżki cen okuć okienno-drzwiowych

Autor: |Data publikacji:

Grupa ROTO uzyska w tym roku ok. 660 mln euro przychodów ze sprzedaży, co będzie wynikiem o niemal 30 mln lepszym niż w roku 2017. Aż 2/3 tej kwoty zrealizowane zostanie poza Niemcami, a więc w eksporcie. Rekordowe wyniki sprzedaży Roto notuje w Europie, ale dobrze dzieje się też w Ameryce Środkowej i Północnej. Na całym świecie Grupa zatrudnia już 4,9 tys. osób. W obecnym sezonie nabyła kolejne firmy : w Meksyku VBH Mexico, w Szwajcarii Dachfenster Keller GmbH, a w Niemczech Wiedemann Sicherheitsbeschläge GmbH oraz Pfeil und Söhne Service GmbH.

W przyszłym roku Grupa Roto spodziewa się umiarkowanego wzrostu na rynku okien, stąd jej plany sprzedażowe zakładają podobny do obecnego roku, 3-5 procentowy wzrost obrotów. Nieuniknione natomiast będzie w opinii kierownictwa Roto, wprowadzenie kolejnych podwyżek cen na okucia.

Przypomnijmy, że w tym sezonie obowiązywały już zapowiedziane wcześniej podwyżki cen okuć. Były one spowodowane „eksplozją cen” surowców, ale w opinii szefa Grupy, skala podwyżek nie była wystarczająca, by zrównoważyć wzrosty tych cen w ostatnich latach. Dlatego właśnie dalszych podwyżek można się spodziewać także w kolejnym sezonie. Poinformowano o tym w trakcie Międzynarodowej Konferencji Prasowej Grupy Roto, w której poza naszą redakcją, udział wzięło blisko 60 dziennikarzy z 16 krajów.

Zobacz również

Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej

Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej

W dniach 19-22 listopada w Mediolanie odbyły się targi Made Expo, które obfitowały w charakterystyczne dla rynków Europy południowo-zachodniej rozwiązania

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.