Grupa ROTO uzyska w tym roku ok. 660 mln euro przychodów ze sprzedaży, co będzie wynikiem o niemal 30 mln lepszym niż w roku 2017. Aż 2/3 tej kwoty zrealizowane zostanie poza Niemcami, a więc w eksporcie. Rekordowe wyniki sprzedaży Roto notuje w Europie, ale dobrze dzieje się też w Ameryce Środkowej i Północnej. Na całym świecie Grupa zatrudnia już 4,9 tys. osób. W obecnym sezonie nabyła kolejne firmy : w Meksyku VBH Mexico, w Szwajcarii Dachfenster Keller GmbH, a w Niemczech Wiedemann Sicherheitsbeschläge GmbH oraz Pfeil und Söhne Service GmbH.
W przyszłym roku Grupa Roto spodziewa się umiarkowanego wzrostu na rynku okien, stąd jej plany sprzedażowe zakładają podobny do obecnego roku, 3-5 procentowy wzrost obrotów. Nieuniknione natomiast będzie w opinii kierownictwa Roto, wprowadzenie kolejnych podwyżek cen na okucia.
Przypomnijmy, że w tym sezonie obowiązywały już zapowiedziane wcześniej podwyżki cen okuć. Były one spowodowane „eksplozją cen” surowców, ale w opinii szefa Grupy, skala podwyżek nie była wystarczająca, by zrównoważyć wzrosty tych cen w ostatnich latach. Dlatego właśnie dalszych podwyżek można się spodziewać także w kolejnym sezonie. Poinformowano o tym w trakcie Międzynarodowej Konferencji Prasowej Grupy Roto, w której poza naszą redakcją, udział wzięło blisko 60 dziennikarzy z 16 krajów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".