Niemiecka Izba Przemysłu Targowego Auma poinformowała, że targi w tym kraju planują zainwestować w najbliższych latach miliard euro na rozbudowę, modernizację oraz wymianę hal. To dobra informacja dla firm z naszej branży, które już niejednokrotnie borykały się z problemem braku przestrzeni wystawienniczej na czołowych imprezach branżowych.
Tegoroczna edycja targów BAU wyraźnie pokazała częsty problem branży w naszym kraju – wiele polskich firm było odsyłanych z kwitkiem, gdy chciało zakupić przestrzeń wystawienniczą w Monachium. Problem ten pojawia się też w przypadku innych wiodących imprez u naszych zachodnich sąsiadów. Informacje napływające z Niemieckiej Izby Przemysłu Targowego Auma są zatem bardzo dobrą wiadomością dla naszej branży.
Izba poinformowała właśnie, że zgodnie z przeprowadzonymi wśród swoich członków ankietam do 2023 roku niemieckie targi planują zainwestować ponad miliard euro na inwestycje w infrastrukturę. Pojemność hal ma wzrosnąć o ok. 30 tys. mkw. Oprócz nowych hal modernizowane będą istniejące, a w niektórych przypadkach w miejscu dotychczasowych, powstaną zupełnie nowe. Również to może spowodować, że istniejąca przestrzeń targowa będzie efektywniej wykorzystywana. Ponadto zapowiedziano rozwój infrastruktury cyfrowej oraz rozbudowę powierzchni kongresowych.
To dobra wiadomość dla wystawców, tym bardziej, że 2018 rok był w Niemczech gorszy pod względem oferowanej powierzchni targowej w porównaniu z rokiem 2017. Zmalała ona o 40 tys. mkw. Według Aumy było to spowodowane wyłączeniem sporych powierzchni z eksploatacji. Zapowiedziana modernizacja powinna odwrócić ten trend.
W Niemczech cyklicznie organizowane są bardzo ważne imprezy dla naszej branży. Wśród nich m.in. Bau w Monachium, R+T w Stuttgarcie i Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".