Niemiecki rynek drzwi wewnętrznych urósł i rosnąć będzie

Autor: |Data publikacji:

Rynek drzwi wewnętrznych w Niemczech znacznie wzrósł w ubiegłym roku. Jednak według danych Branchenradar.com, wzrosty pochodziły wyłącznie z sektora mieszkaniowego. Ten rok będzie jeszcze lepszy.

Niemiecki rynek drzwi wewnętrznych wykazał się dużą odpornością na zawirowania gospodarcze w 2020 roku. Przychody producentów wzrosły w ubiegłym roku o 2,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim do kwoty ponad 1,1 miliarda euro. Źródłem wzrostów było zarówno nowe budownictwo, jak i rynek remontowy, ale jedynie z sektora mieszkaniowego. Wielokondygnacyjne budynki mieszkalne były nadal siłą napędową dla branży – w porównaniu do 2019 r. sprzedaż wzrosła o około 15 proc.

Wzrosty odnotowano niemal  we wszystkich grupach produktowych. Tylko sprzedaż drzwi całoszklanych utrzymała się na poziomie z poprzedniego roku. Sprzedaż drzwi wewnętrznych z płyty wiórowej kanałowej wzrosła o 2,2 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a drzwi wewnętrznych z wypełnieniem plastra miodu o 1,3 proc. W przypadku drzwi wewnętrznych wykonanych z innych materiałów, takich jak drewno lite, płyta wiórowa lita czy płyta paździerzowa, wzrost przychodów wyniósł nawet 4,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Według ekspertów z Branchenradar.com źródłem tych wzrostów było m.in. duże zapotrzebowanie na wysokojakościowe projekty remontowe.

W 2021 roku siłą napędową wzrostów mają być przede wszystkim dynamicznie rosnące ceny. Zakłada się, że przy stale rosnącej sprzedaży przychody producentów prawdopodobnie wzrosną o około siedem procent w tym sezonie, do kwoty 1,18 mld euro a w kolejnym roku o około trzy procent w porównaniu do roku 2021 do ok 1,22 mld euro.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".