Niemiecki rynek drzwi wewnętrznych urósł i rosnąć będzie

Autor: |Data publikacji:

Rynek drzwi wewnętrznych w Niemczech znacznie wzrósł w ubiegłym roku. Jednak według danych Branchenradar.com, wzrosty pochodziły wyłącznie z sektora mieszkaniowego. Ten rok będzie jeszcze lepszy.

Niemiecki rynek drzwi wewnętrznych wykazał się dużą odpornością na zawirowania gospodarcze w 2020 roku. Przychody producentów wzrosły w ubiegłym roku o 2,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim do kwoty ponad 1,1 miliarda euro. Źródłem wzrostów było zarówno nowe budownictwo, jak i rynek remontowy, ale jedynie z sektora mieszkaniowego. Wielokondygnacyjne budynki mieszkalne były nadal siłą napędową dla branży – w porównaniu do 2019 r. sprzedaż wzrosła o około 15 proc.

Wzrosty odnotowano niemal  we wszystkich grupach produktowych. Tylko sprzedaż drzwi całoszklanych utrzymała się na poziomie z poprzedniego roku. Sprzedaż drzwi wewnętrznych z płyty wiórowej kanałowej wzrosła o 2,2 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a drzwi wewnętrznych z wypełnieniem plastra miodu o 1,3 proc. W przypadku drzwi wewnętrznych wykonanych z innych materiałów, takich jak drewno lite, płyta wiórowa lita czy płyta paździerzowa, wzrost przychodów wyniósł nawet 4,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Według ekspertów z Branchenradar.com źródłem tych wzrostów było m.in. duże zapotrzebowanie na wysokojakościowe projekty remontowe.

W 2021 roku siłą napędową wzrostów mają być przede wszystkim dynamicznie rosnące ceny. Zakłada się, że przy stale rosnącej sprzedaży przychody producentów prawdopodobnie wzrosną o około siedem procent w tym sezonie, do kwoty 1,18 mld euro a w kolejnym roku o około trzy procent w porównaniu do roku 2021 do ok 1,22 mld euro.

Zobacz również

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.