Niemcy: wzrost na rynku drzwi wejściowych

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z danych zebranych przez instytut badań rynku Branchenradar.com, rynek zewnętrznych drzwi wejściowych w Niemczech w 2022 roku urósł, ale nie za sprawą wzrostu popytu.

W analizie Branchenradar.com podkreśla, że poziom wyzwań i problemów, z jakimi zmagali się producenci zewnętrznych drzwi wejściowych w ubiegłym sezonie w Niemczech był ogromny. Nie dość, że nie udało się utrzymać popytu z 2021 roku, to na dodatek wzrosły ceny w zasadzie we wszystkich grupach materiałowych wykorzystywanych do produkcji drzwi.

1_Drzwi zewnętrzne Premium Vetrex. Fot. Vetrex

U naszych zachodnich sąsiadów popyt na zewnętrzne drzwi wejściowe spadł w 2022 roku o 2 proc., a gdyby nie podwyżki cen produktów, nie udałoby się utrzymać wzrostów sprzedaży pod względem wartościowym. Ceny drzwi zostały podniesione średnio o niemal 8 proc., dzięki czemu wyniki z ubiegłego sezonu prezentują się korzystnie. Według analizy przychody producentów zewnętrznych drzwi wejściowych wzrosły o 5,7 proc. w porównaniu z rokiem 2021 do poziomu ok 606 mln euro. Najdynamiczniejsze wzrosty odnotowano w produktach w klasach bezpieczeństwa RC1 i RC2 (+7 proc.).

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".