Dobra wiadomość dla polskich firm, które stawiają mocno na swoją obecność na rynku niemieckim. Jak podaje jedna z firm analitycznych, rynek drzwi wejściowych u naszych zachodnich sąsiadów zaliczył bardzo solidne wzrosty. Przychody w 2018 roku przekroczyły 500 milionów euro.
Dowodem na to, że niemiecki rynek jest bardzo poważnie traktowany przez polskie firmy jest fakt, że bardzo licznie wystawiają się one na targach u naszych zachodnich sąsiadów. Podczas BAU 2019 liczba polskich wystawców plasowała nas na 4. miejscu spośród zagranicznych firm. Również frekwencja na takich imprezach jak Fensterbau, czy R+T pokazuje, że wielu polskim firmom zależy na obecności na niemieckim rynku.
Polskie firmy z branży powinna więc ucieszyć informacja, że rynek drzwi wejściowych w Niemczech zaliczył bardzo solidny wzrost. W porównaniu z poprzednim rokiem przychody producentów wzrosły o niemal 4 proc. Według wyliczeń Branchenradar.com wyniosły one w 2018 r. 501 milionów euro! Branża zalicza w Niemczech wzrosty już od kilku lat. W 2015 roku przychody były na poziomie 463,1 mln euro.
Jak wynika z analizy, impulsem wzrostów w branży drzwi wejściowych było zarówno nowe budownictwo, jak i usługi remontowe. Na poprawie koniunktury skorzystali w zasadzie wszyscy, choć trochę mniejsze wzrosty odnotowano w przypadku drzwi drewnianych, w porównaniu do drzwi z PCW i aluminiowych.
Nadal bardzo popularne są w Niemczech drzwi przeciwwłamaniowe. Sprzedaż drzwi w klasach RC1 i RC2 wzrosła do poziomu 194 mln euro (wzrost o 4,5 proc. względem roku ubiegłego). Drzwi w klasach odporności RC3 i RC4 przyniosły 129 milionów przychodu (wzrost o 6,2 proc. w porównaniu z 2017 r.) Za jeden z głównych powodów takich wzrostów eksperci wskazują kryzys migracyjny w Europie.