Niemiecka organizacja branżowa VFF zorganizowała semianarium, na którym omówiła aktualną i przyszłą sytuację na rynku okiennym w Niemczech. Spodziewany jest spadek sprzedaży, ale szansą są wciąż słabo funkcjonujące w tym kraju programy dotacji.
Na początku maja odbyło się sympozjum statystyki i rynku zorganizowane przez niemiecki związek okienno-fasadowy (VFF). Dane dotyczące rynku okiennego zaprezentował Jörg Flasdieck z Heinze Marktforschung GmbH, dzieląc się prognozami agencji na obecny sezon. Prelegent przedstawił również dane dotyczące struktury rynku, proporcje importu i eksportu oraz informacje na temat rynku europejskiego.
Dramatyczny, 14-procentowy spadek popytu na okna w nowym budownictwie niekorzystnie wpłynie na cały rynek okien w Niemczech. Agencja spodziewa się, że rynek okienny spadnie w roku 2023 o 4,5 proc., a rynek drzwi zewnętrznych o 5,8 proc. Szansą na lepsze wyniki byłby rynek remontowy, jednak niepewność w kwestii wymogów regulacyjnych sprawia, że inwestorzy odkładają wciąż decyzję dotyczącą termomodernizację swoich budynków. Jörg Flasdieck zwrócił uwagę na konieczność działań rządu federalnego:
Imigracja w Niemczech jest na bardzo wysokim poziomie, więc istnieje pilna potrzeba nowych mieszkań. Rząd powinien działać szybko i promować nowe budownictwo. Oczekiwana fala restrukturyzacji również się nie urzeczywistnia. W rzeczywistości istnieje duża chęć renowacji w celu zaoszczędzenia energii, a tym samym kosztów. Niemniej jednak obecne dyskusje na temat ewentualnej wymiany systemów grzewczych i niejasności w dotacjach prowadzą do niechęci do przeprowadzania remontów energooszczędnych. Szybko potrzebna jest jasność i dostosowane instrumenty finansowania.
foto: VFF
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".