Niejasności w niemieckich dotacjach

Autor: |Data publikacji:

Niemiecka organizacja branżowa VFF zorganizowała semianarium, na którym omówiła aktualną i przyszłą sytuację na rynku okiennym w Niemczech. Spodziewany jest spadek sprzedaży, ale szansą są wciąż słabo funkcjonujące w tym kraju programy dotacji.

Na początku maja odbyło się sympozjum statystyki i rynku zorganizowane przez niemiecki związek okienno-fasadowy (VFF). Dane dotyczące rynku okiennego zaprezentował Jörg Flasdieck z Heinze Marktforschung GmbH, dzieląc się prognozami agencji na obecny sezon. Prelegent przedstawił również dane dotyczące struktury rynku, proporcje importu i eksportu oraz informacje na temat rynku europejskiego.

Dramatyczny, 14-procentowy spadek popytu na okna w nowym budownictwie niekorzystnie wpłynie na cały rynek okien w Niemczech. Agencja spodziewa się, że rynek okienny spadnie w roku 2023 o 4,5 proc., a rynek drzwi zewnętrznych o 5,8 proc. Szansą na lepsze wyniki byłby rynek remontowy, jednak niepewność w kwestii wymogów regulacyjnych sprawia, że inwestorzy odkładają wciąż decyzję dotyczącą termomodernizację swoich budynków. Jörg Flasdieck zwrócił uwagę na konieczność działań rządu federalnego:

Imigracja w Niemczech jest na bardzo wysokim poziomie, więc istnieje pilna potrzeba nowych mieszkań. Rząd powinien działać szybko i promować nowe budownictwo. Oczekiwana fala restrukturyzacji również się nie urzeczywistnia. W rzeczywistości istnieje duża chęć renowacji w celu zaoszczędzenia energii, a tym samym kosztów. Niemniej jednak obecne dyskusje na temat ewentualnej wymiany systemów grzewczych i niejasności w dotacjach prowadzą do niechęci do przeprowadzania remontów energooszczędnych. Szybko potrzebna jest jasność i dostosowane instrumenty finansowania.

foto: VFF

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.