Niejasności w niemieckich dotacjach

Autor: |Data publikacji:

Niemiecka organizacja branżowa VFF zorganizowała semianarium, na którym omówiła aktualną i przyszłą sytuację na rynku okiennym w Niemczech. Spodziewany jest spadek sprzedaży, ale szansą są wciąż słabo funkcjonujące w tym kraju programy dotacji.

Na początku maja odbyło się sympozjum statystyki i rynku zorganizowane przez niemiecki związek okienno-fasadowy (VFF). Dane dotyczące rynku okiennego zaprezentował Jörg Flasdieck z Heinze Marktforschung GmbH, dzieląc się prognozami agencji na obecny sezon. Prelegent przedstawił również dane dotyczące struktury rynku, proporcje importu i eksportu oraz informacje na temat rynku europejskiego.

Dramatyczny, 14-procentowy spadek popytu na okna w nowym budownictwie niekorzystnie wpłynie na cały rynek okien w Niemczech. Agencja spodziewa się, że rynek okienny spadnie w roku 2023 o 4,5 proc., a rynek drzwi zewnętrznych o 5,8 proc. Szansą na lepsze wyniki byłby rynek remontowy, jednak niepewność w kwestii wymogów regulacyjnych sprawia, że inwestorzy odkładają wciąż decyzję dotyczącą termomodernizację swoich budynków. Jörg Flasdieck zwrócił uwagę na konieczność działań rządu federalnego:

Imigracja w Niemczech jest na bardzo wysokim poziomie, więc istnieje pilna potrzeba nowych mieszkań. Rząd powinien działać szybko i promować nowe budownictwo. Oczekiwana fala restrukturyzacji również się nie urzeczywistnia. W rzeczywistości istnieje duża chęć renowacji w celu zaoszczędzenia energii, a tym samym kosztów. Niemniej jednak obecne dyskusje na temat ewentualnej wymiany systemów grzewczych i niejasności w dotacjach prowadzą do niechęci do przeprowadzania remontów energooszczędnych. Szybko potrzebna jest jasność i dostosowane instrumenty finansowania.

foto: VFF

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.