Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.
Nice, dostawca automatyki i systemów smart home, opublikował na początku listopada swój Raport Zrównoważonego Rozwoju zatytułowany: Welcome to the Nice future. Znajduje się w nim m.in. strategia rozwoju firmy do 2025 r. Nice przypomniał, że w 2021 r. przejął amerykańską firmę Nortek Security & Control. Ta transakcja uruchomiła proces m.in. przemodelowania charakteru działalności firmy. W 2021 r. firma rozpoczęła także program poświęcony zrównoważonej transformacji w trzech obszarach: środowiskowym, społecznym oraz zarządzania.
W obszarze środowiskowym firma rozpoczęła mapowanie swojego śladu węglowego i swoich 36 spółek zależnych. Celem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 50 proc. do 2025 r. Nice zamierza to osiągnąć korzystając z energii odnawialnej i zmiany floty na samochody hybrydowe i elektryczne. Już w 2021 r. Grupa korzystała w 28 proc. z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, to o 19 proc. więcej w stosunku do 2020 r. Jednak Nice sprawdziło, że najwięcej emisji dwutlenku węgla, bo ponad 90 proc., powstaje na etapie zakupu surowców, półproduktów oraz podczas użytkowania produktu. Dlatego firma będzie pracowała nad rozwiązaniami, które mają mniejszy wpływ na środowisko. Będą to produkty m.in. o zredukowanym zużyciu energii, zarówno podczas użytkowania, jak i czuwania.
Nice utworzyło także specjalną komórkę w swoich strukturach. Jest to Departament Zrównoważonego Rozwoju, który wyznacza cele i monitoruje wyniki. Powstał także Komitet ds. Zrównoważonego Rozwoju, który pełni rolę globalnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją strategii. Są to działania Grupy Nice w obszarze zarządzania. Z kolei część społeczna strategii skupiona jest na pracownikach. W Nice pracuje obecnie ponad trzy tysiące osób. Firma planuje m.in. zwiększyć zatrudnienie kobiet na stanowiskach kierowniczych o 30 proc. Także zrównaniu mają ulec wynagrodzenia kobiet i mężczyzn. Raport Nice dostępny jest TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".