Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Autor: |Data publikacji:

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nice, dostawca automatyki i systemów smart home, opublikował na początku listopada swój Raport Zrównoważonego Rozwoju zatytułowany: Welcome to the Nice future. Znajduje się w nim m.in. strategia rozwoju firmy do 2025 r. Nice przypomniał, że w 2021 r. przejął amerykańską firmę Nortek Security & Control. Ta transakcja uruchomiła proces m.in. przemodelowania charakteru działalności firmy. W 2021 r. firma rozpoczęła także program poświęcony zrównoważonej transformacji w trzech obszarach: środowiskowym, społecznym oraz zarządzania.

W obszarze środowiskowym firma rozpoczęła mapowanie swojego śladu węglowego i swoich 36 spółek zależnych. Celem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 50 proc. do 2025 r. Nice zamierza to osiągnąć korzystając z energii odnawialnej i zmiany floty na samochody hybrydowe i elektryczne. Już w 2021 r. Grupa korzystała w 28 proc. z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, to o 19 proc. więcej w stosunku do 2020 r. Jednak Nice sprawdziło, że najwięcej emisji dwutlenku węgla, bo ponad 90 proc., powstaje na etapie zakupu surowców, półproduktów oraz podczas użytkowania produktu. Dlatego firma będzie pracowała nad rozwiązaniami, które mają mniejszy wpływ na środowisko. Będą to produkty m.in. o zredukowanym zużyciu energii, zarówno podczas użytkowania, jak i czuwania.

Nice utworzyło także specjalną komórkę w swoich strukturach. Jest to Departament Zrównoważonego Rozwoju, który wyznacza cele i monitoruje wyniki. Powstał także Komitet ds. Zrównoważonego Rozwoju, który pełni rolę globalnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją strategii. Są to działania Grupy Nice w obszarze zarządzania. Z kolei część społeczna strategii skupiona jest na pracownikach. W Nice pracuje obecnie ponad trzy tysiące osób. Firma planuje m.in. zwiększyć zatrudnienie kobiet na stanowiskach kierowniczych o 30 proc. Także zrównaniu mają ulec wynagrodzenia kobiet i mężczyzn. Raport Nice dostępny jest TUTAJ.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.