Największe firmy w Europie Środkowo-Wschodniej według Coface

Red.: MR |Data publikacji: 2019-10-09

Coface to firma zajmująca się ubezpieczaniem należności. Firma opracowała i opublikowała właśnie XIV ranking największych firm Europy Środkowo-Wschodniej.

Ranking został opracowany wspólnie z redakcją dziennika Rzeczpospolita. Pod uwagę brane były firmy, które zanotowały największe obroty w ujęciu bezwzględnym w 2018 r. Są w nim ujęte firmy z Polski, Czech, Słowacji, Słowenii, Rumunii, Węgier, Bułgarii, Litwy, Estonii i Łotwy.

W czołówce znajdują się, tak jak i na krajowych listach, przedsiębiorstwa zajmujące się energią i paliwami, ale też są z branży motoryzacyjnej. Listę otwiera Polski Koncern Naftowy Orlen z obrotami za rok 2018 w wysokości 25,506 mld euro. Na drugim miejscu jest czeska Skoda, tu obroty wynoszą 16,198 mld euro. Trzecie miejsce zajmuje węgierska firma – Mol Magyar Olaj w obrotami w wysokości 16,102 mld euro.

Jeśli chodzi o branże stolarki otworowej, to najwyżej w rankingu firma z Polski znajduje się na miejscu 177. To Grupa Saint Gobain Polska, a wyniki dotyczą produkcji szkła płaskiego. Obroty spółki w 2018 r. to 1,147 mld euro. Niżej zaś, na 320. miejscu znajduje się Grupa Kęty, której obroty, jak czytamy w rankingu, wyniosły w roku 2018 r. ok. 695 mln euro. Na miejscu 365. zaś znajduje się Grupa PSBsieć sklepów z materiałami budowanymi. Firma w minionym roku osiągnęła obroty w wysokości 631 mln euro.

Zobacz również

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Grupa Mercor S.A. opublikowała dane finansowe ze swojego I kwartału roku obrotowego 2020-2021 (kwiecień-czerwiec). Udało się wygenerować wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, choć był to okres pandemii i lockdownu. Firma opracowała też strategię na lata 2020-2023.

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group poinformował, że globalnie w okresie od kwietnia do czerwca zanotował spadek w przychodach na poziomie ok. 40 proc.

Smart home domeną ludzi młodych

Smart home domeną ludzi młodych

Firma USP Marketing Consultancy przeprowadziła europejskie badanie dotyczące powodów dla których decydujemy się lub rezygnujemy z zakupu produktów z kategorii smart home. Sprawdziła również, czy inwestycje w dom inteligentny to domena ludzi młodych.

1