Centrum Analiz Branżowych poddało analizie wyniki sprzedaży kilkunastu aktywnych na polskim rynku dostawców systemów aluminiowych w 2022 roku. Wynika z niej, że czterech z nich zamknęło 2022 rok z EBITDA na poziomie ponad 50 mln zł.
W analizie segmentowej „Dostawcy dostawcy systemów aluminiowych w Polsce w 2022 roku” zaprezentowano w skondensowanej formie:
- charakterystykę branży;
- całkowite przychody ze sprzedaży w latach 2017-2022;
- przychody ze sprzedaży w Polsce w latach 2021-2022;
- szacunkowe przychody ze sprzedaży systemów aluminiowych w Polsce w 2022 roku;
- szacunkowe udziały w polskim rynku w 2022 roku dostawców systemów aluminiowych;
- EBITDA dostawców systemów w latach 2021-2022;
- zyski netto w latach 2021-2022;
- rentowność sprzedaży netto 2021-2022.
Jak wynika z raportu, prawie 350 mln zł wypracował Aluprof, nieco ponad 100 mln zł Aliplast, a w granicach 60 mln zł Ponzio oraz Cortizo. Łączna EBITDA tych czterech dostawców wzrosła w porównaniu z 2021 rokiem o 4,2 proc. do 571,5 mln zł. Odpowiadają oni za 90 proc. całego wskaźnika EBIDTA branży dostawców systemów aluminiowych dla budownictwa w Polsce. Zysk netto to także wskaźnik, w którym najwyższy poziom uzyskał Aluprof (229 mln zł). Z kolei pod względem rentowności sprzedaży netto najlepszy wynik wśród dostawców systemów aluminiowych odnotował Aliplast (aż 20,5 proc.), który przy sprzedaży na poziomie 709,1 mln zł wypracował aż 145,1 mln zł zysku. Trzeba jednak podkreślić, że z tych 145,1 mln zł znaczną część (78 mln zł) stanowiła dywidenda od jednostki powiązanej.
Raport zamówisz na stronie Centrum Analiz Branżowych.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.