Najlepszy rok w Inwido

Autor: |Data publikacji:

Inwido podsumowało ubiegły rok pod względem handlowym. Spółka podała, że wartość sprzedaży netto w 2021 r. wzrosła o 16 proc.

Szwedzki koncern Inwido podliczył, że miniony rok był najlepszy pod kątem wyników. Wartość sprzedaży netto wyniosła 7,72 mld szwedzkich koron (ok. 3,35 mln zł) w stosunku do 6,68 mld (ok. 2,89 mld zł) w roku 2020. Jest to wzrost o 16 proc. Z kolei EBITA wzrosła do 922 mln koron (ok. 400 mln zł), rok wcześniej ta wartość wyniosła 712 mln (ok. 309 mln zł). Te dobre wyniki udało się osiągnąć pomimo wielu wyzwań, jakie spotkały firmę w ubiegłym roku. Były to dynamicznie rosnące ceny komponentów do produkcji, problemy na polu logistyki, a także utrudnienia związane z dużym poziomem absencji pracowników z powodu COVID-19.

Bardzo dobre wyniki spółka zanotowała w czwartym kwartale. Sprzedaż netto wyniosła 2,17 mld koron (ok. 943 mln zł) w stosunku do 1,79 mld (ok. 780 mln zł) rok wcześniej – to wzrost o 21 proc. Firma Inwido podała, że zakończyła rok z portfelem zamówień o 62 proc. wyższym, niż rok wcześniej. Ponadto spółka poinformowała o wartości sprzedaży w poszczególnych krajach. Jeśli chodzi o Polskę, to w naszym kraju wartość sprzedaży w 2021 r. wyniosła 89 mln koron (ok. 38 mln zł) w stosunku do 84 mln koron (ok. 36 mln zł) w roku 2020. W Polsce do Inwido należy A-Lakiernia i Sokółka. Szczególnie ta druga firma znaczącą część swoich produktów eksportuje.

Inwido informuje, że chce przyspieszyć proces przejęcia nowego podmiotu. Już od kilku kwartałów spółka sygnalizuje swoje plany. Okazało się, że lista celów do przejęcia jest dłuższa, niż była na początku. Inwido szuka firmy rodzinnej w Europie, w której zwykle procesy negocjacyjne długo trwają.

Sytuację na rynku skomentował Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido:

Nadal spodziewamy się rosnących wydatków na materiały do produkcji i dlatego na bieżąco kompensujemy je wzrostem cen na rynku – z naturalnym opóźnieniem jednak, zanim wejdą one w życie. Trudno dokładnie przewidzieć, jak zmniejszająca się obecnie pandemia, a także zwiększone wydatki na surowce i transport wpłyną na nasze rynki w perspektywie średnioterminowej. W dłuższej perspektywie widzimy utrzymujący się silny popyt na energooszczędne okna i drzwi, zgodnie z rosnącym skupieniem się Europy na zrównoważonym rozwoju.

Zobacz również

Grupa Master otwiera nową siedzibę Master Polska w Imielinie

Grupa Master otwiera nową siedzibę Master Polska w Imielinie

15 lipca 2025 r. miało miejsce oficjalne otwarcie nowej siedziby Master Polska, polskiej filii Grupy Master, światowego lidera w branży projektowania i produkcji akcesoriów do stolarki aluminiowej. [Multipublikacja]

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.