Inwido podsumowało ubiegły rok pod względem handlowym. Spółka podała, że wartość sprzedaży netto w 2021 r. wzrosła o 16 proc.
Szwedzki koncern Inwido podliczył, że miniony rok był najlepszy pod kątem wyników. Wartość sprzedaży netto wyniosła 7,72 mld szwedzkich koron (ok. 3,35 mln zł) w stosunku do 6,68 mld (ok. 2,89 mld zł) w roku 2020. Jest to wzrost o 16 proc. Z kolei EBITA wzrosła do 922 mln koron (ok. 400 mln zł), rok wcześniej ta wartość wyniosła 712 mln (ok. 309 mln zł). Te dobre wyniki udało się osiągnąć pomimo wielu wyzwań, jakie spotkały firmę w ubiegłym roku. Były to dynamicznie rosnące ceny komponentów do produkcji, problemy na polu logistyki, a także utrudnienia związane z dużym poziomem absencji pracowników z powodu COVID-19.
Bardzo dobre wyniki spółka zanotowała w czwartym kwartale. Sprzedaż netto wyniosła 2,17 mld koron (ok. 943 mln zł) w stosunku do 1,79 mld (ok. 780 mln zł) rok wcześniej – to wzrost o 21 proc. Firma Inwido podała, że zakończyła rok z portfelem zamówień o 62 proc. wyższym, niż rok wcześniej. Ponadto spółka poinformowała o wartości sprzedaży w poszczególnych krajach. Jeśli chodzi o Polskę, to w naszym kraju wartość sprzedaży w 2021 r. wyniosła 89 mln koron (ok. 38 mln zł) w stosunku do 84 mln koron (ok. 36 mln zł) w roku 2020. W Polsce do Inwido należy A-Lakiernia i Sokółka. Szczególnie ta druga firma znaczącą część swoich produktów eksportuje.
Inwido informuje, że chce przyspieszyć proces przejęcia nowego podmiotu. Już od kilku kwartałów spółka sygnalizuje swoje plany. Okazało się, że lista celów do przejęcia jest dłuższa, niż była na początku. Inwido szuka firmy rodzinnej w Europie, w której zwykle procesy negocjacyjne długo trwają.
Sytuację na rynku skomentował Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido:
Nadal spodziewamy się rosnących wydatków na materiały do produkcji i dlatego na bieżąco kompensujemy je wzrostem cen na rynku – z naturalnym opóźnieniem jednak, zanim wejdą one w życie. Trudno dokładnie przewidzieć, jak zmniejszająca się obecnie pandemia, a także zwiększone wydatki na surowce i transport wpłyną na nasze rynki w perspektywie średnioterminowej. W dłuższej perspektywie widzimy utrzymujący się silny popyt na energooszczędne okna i drzwi, zgodnie z rosnącym skupieniem się Europy na zrównoważonym rozwoju.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".