Tak dobrze jeszcze nie było! W drugim kwartale 2021 roku wyeksportowano 2,42 mln okien z Polski – to absolutny rekord w historii naszej branży.
Ten sezon zapowiada się znakomicie dla polskiej branży stolarki. W drugim kwartale tego roku polscy producenci wyeksportowali 2,42 mln okien. Dynamika wzrostu sprzedaży zagranicznej wyniosła 124,1 proc. w porównaniu z II kwartałem roku 2020. Co jednak najważniejsze, wynik ten oznacza, że był to najlepszy kwartał w historii sprzedaży polskich okien za granicą!
Wzrosty odnotowano we wszystkich kategoriach produktowych. W oknach drewnianych dynamika wzrostu w porównaniu z II kwartałem 2020 roku wyniosła 120,6 proc., w oknach z PCW 125,6 proc. a w oknach metalowych (przede wszystkim aluminiowych) 123,4 proc.
Pierwsze półrocze zamknęło się liczbą 4,54 mln wyeksportowanych okien z Polski, a to oznacza, że dynamika wzrostu w porównaniu z pierwszymi 6 miesiącami roku 2020 wyniosła 120,8 proc.
Biorąc pod uwagę fakt, że zazwyczaj III i IV kwartał są lepsze od dwóch I i II, można się spodziewać, że ten rekord zostanie jeszcze w tym sezonie pobity. Czy dwa razy? To się okaże.
Więcej na ten temat usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, w którym Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) komentują te znakomite wyniki eksportowe polskiej stolarki:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".