Na jakie wyposażenie okien decydują się Polacy?

Red.: |Data publikacji:

Klienci w polskich salonach z oknami skłonni są dopłacić do dodatkowego wyposażenia stolarki. Sprzedawcy wymieniają tu przede wszystkim okucia i osłony.

Inwestorzy, którzy kupują okna do własnego domu czy mieszkania, dużą wagę przykładają do bezpieczeństwa. Tak wynika z rozmów przeprowadzonych pod koniec sierpnia ze sprzedawcami w dużych miastach w Polsce. Ludzie, którzy kupują okna do własnego domu, stosunkowo często decydują się na to, by zamiast standardowego wyposażenia, zastosować okucia bezpieczne. To najchętniej wybierana dodatkowa funkcja w oknie i sprzedawcy zwykle nie mają większych problemów, by namówić klientów na ten wydatek. W przypadku okuć popularnością cieszą się także klamki z kluczykiem czy na przycisk. Handlowcy przyznają, że ludzie chętnie inwestują także w okucia ukryte, w których nie widać zawiasów.

Foto: Vertex

Zdarza się, że w sklepach ze stolarką klienci, którzy kupują okna, inwestują również w osłony. Najchętniej w tym sezonie wybierane są tradycyjnie rolety – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, roletki materiałowe, plisy a także różnego typu moskitiery. Popularnością cieszą się także żaluzje drewniane i aluminiowe.

Sprzedawcy wskazują na rosnące tego lata zainteresowanie wyrobami, które jeszcze kilka lat temu nie były wybierane przez inwestorów budynków mieszkalnych. Są to screeny i żaluzje fasadowe.

Zobacz również

Grupa Kęty w 1 kwartale: spadek przychodów, ale wzrost zysku

Grupa Kęty w 1 kwartale: spadek przychodów, ale wzrost zysku

Grupa Kęty, do której należy m.in. Aluprof, podała szacunkowe dane finansowe za pierwszy kwartał roku 2024. Spółka podkreśla, że pozyskała zamówienia na zadowalającym poziomie.

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Firma Lanko, polski producent specjalizujący się w produkcji okien i drzwi z PCW oraz aluminium, wykupił 45 proc. udziałów w Oknoprime.

1