Na home office rośnie apetyt na okna

Autor: |Data publikacji:

Już na trzecim miejscu w przekształcaniu powierzchni domowej w biuro jest instalowanie lub wymiana okien. Aż 14 proc. respondentów już zamontowało lub wymieniło okna, doceniając korzyści ze światła dziennego.

Praca z domu i model hybrydowy najprawdopodobniej zostaną z nami na dłużej. Możemy założyć, że będzie to miało wpływ na każdy aspekt naszego życia, w tym na sposób, w jaki projektujemy, aranżujemy i remontujemy nasze domy i mieszkania – zauważa Agnieszka Kamińska, kierownik ds. komunikacji, VELUX Polska (na zdjęciu obok). A mówi to na bazie wyników raportu, który na zlecenie jej firmy wykonała agencja Ipsos.

Z badania „The Work from Home Experience, 2021” wynika, że doświadczenie pracy zdalnej czy pracy hybrydowej nie zniknęło wraz z przezwyciężeniem pandemii – wielu z nas nadal pracuje w swoich domach. Zalety jakie widzimy w takiej formie pracy to zaoszczędzenie czasu dojazdu do pracy (43 proc. wskazań), oszczędności na jedzeniu, ubraniu i transporcie (47 proc.), większa swoboda pracy (66 proc.) oraz ogólna poprawa jakości życia (54 proc. wskazań).

Wielu pracodawców akceptuje takie rozwiązanie, choć też zdaje sobie sprawę, że praca w domu wymaga jakiegoś dostosowania przestrzeni do pracy. 62 proc. pracowników zdalnych już dokonało takich dostosowań, a 43 proc. planuje jakiś remont w domu, żeby mieć większą wygodę pracy. 17 proc. z nich remont ten przeprowadziło na poddaszu, wygospodarowując tam dla siebie swoje własne biuro. Często wiązało się to z wstawieniem jakiegoś okna dachowego.

Z badania Ipsos na zlecenie firmy Velux wynika, że pierwszoplanową potrzebą domowych pracowników jest pomalowanie ścian i zakup odpowiednich mebli – odczuli to już ich producenci. Ale już na trzecim miejscu w przekształcaniu powierzchni domowej w biuro jest instalowanie lub wymiana okien. Aż 14 proc. respondentów już zamontowało lub wymieniło okna, doceniając korzyści ze światła dziennego. Home office, jak widać, może też być dobrym impulsem do remontowania domów i wymiany stolarki. Potwierdza to również szef Deceunnincka, który udzielił wywiadu w nadchodzącym kwietniowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Jego zdaniem nasze dłuższe, codzienne obcowanie z domem, wywołało chęć podniesienia komfortu mieszkania, a w tym m.in. większy apetyt na nowe okna. Zgadzając się z tym, zapraszamy do lektury tej rozmowy w kwietniowym wydaniu Forum.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".