MOL wciąż jeszcze przed sezonem

Red.: MR |Data publikacji: 2020-03-18

Epidemia koronawirusa silnie wpływa na pracę zakładów produkcyjnych. Część firm wstrzymuje produkcję, część ogranicza, jednak znacząca grupa firm nieprzerwanie kontynuuje pracę.

Wielkopolski producent osłon – firma MOL, należy do tej trzeciej grupy, ale także wprowadził wiele zmian w organizacji pracy. Firma przede wszystkim zdecydowała, by jak najbardziej ograniczyć kontakty pracowników ze światem zewnętrznym. Oznacza to m.in., że handlowcy zawieszają swoje wizyty u klientów, także zawieszona jest obsługa osobista interesantów, a wszystkie sprawy mają być załatwiane zdalnie. Pracownicy biurowi wykonują swoje obowiązki służbowe z domu.

Produkcja w firmie jest wciąż kontynuowana. Problemy mogą się jednak pojawić ze względu na dostępność komponentów. Mol wiele z nich sprowadza z Włoch, Francji, Hiszpanii i Chin. Tkaniny, elementy przesłon wciąż przyjeżdżają do polskiego producenta, ale w obecnej sytuacji terminowość dostaw jest po prostu trudna do przewidzenia. Problemem również okazał się transport – w ostatnich dniach znacząco wzrósł koszt przewozu produktów. Mol nie jest obecnie w stanie ocenić, jaki wpływ na wyniki firmy mieć będzie ogłoszenie epidemii w Polsce. Jest na to po prostu za wcześnie. Poza tym producent tak naprawdę stoi u progu rozpoczęcia sezonu, więc okres składania zamówień i zwiększonej sprzedaży jeszcze się nie zaczął.

Zobacz również

Aluprim zainwestuje ponad 4 mln zł w produkcję aluminium

Aluprim zainwestuje ponad 4 mln zł w produkcję aluminium

Aluprim zbuduje w Tarnowie do 2024 r. nową halę produkcyjną. Będzie w niej wytwarzana stolarka aluminiowa. Koszt inwestycji, to ok. 4,2 mln zł.

W Wielkopolsce sprzedaż też ruszyła

W Wielkopolsce sprzedaż też ruszyła

Kontynuujemy podróż szlakiem salonów okienno-drzwiowych. O kryzysie, wynikach sprzedaży i zmianach na rynku opowiedzieli nam dystrybutorzy z Wielkopolski.

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

W minionym roku obrotowym Grupa Mercor odnotowała wzrost sprzedaży i poprawę rentowności na wszystkich poziomach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. do wartości 396,1 mln zł, a zysk netto do 25,0 mln zł, czyli wzrósł aż o 69 proc.

1