ML System podliczył wyniki handlowe z pierwszego kwartału bieżącego roku. Firma odnotowała wzrost zysku, natomiast niższe były przychody ze sprzedaży.
W pierwszym kwartale tego roku ML System osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 46,1 mln zł w porównaniu do 54,9 mln w analogicznym okresie w roku 2022. Natomiast zysk operacyjny wyniósł 138 tys. zł, podczas gdy w roku ubiegłym firma odnotowała stratę w wysokości ponad 1,7 mln zł. ML System poinformował także, że w okresie od stycznia do końca marca zwiększył się udział sprzedaży zagranicznej do 17 proc., w roku ubiegłym eksport stanowił 6 proc. udziału w sprzedaży.
ML System w pierwszym kwartale uzyskał dwa kolejne patenty od Urzędu Patentowego RP. Są to rozwiązania związane z szybami. Firma opracowała sposób otrzymywania selektywnej warstwy ognioodpornej, modyfikowanej nanocząsteczkami półprzewodnikowymi. Wynalazkiem jest także wypełnianie tą aktywną warstwą komór szyby zespolonej i sama szyba zespolona zawierająca tę warstwę.
Spółka zamierza inwestować w rozwój nowych produktów. W latach 2023-2024 ML System wyda 120 mln zł na rozwój produkcji ceramicznych dachówek fotowoltaicznych i fotowoltaicznych płyt elewacyjnych. Firma zakłada, że dzięki tej inwestycji sprzedaż wzrośnie o ok. 200 mln zł rocznie. Pełna moc produkcyjna powinna być osiągnięta w drugiej połowie 2025 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".