ML System wypuści na rynek ultracienkie szkło

Autor: MR |Data publikacji: 2018-12-13

ML System, polska spółka giełdowa, wkrótce rozpocznie produkcję bardzo cienkiego szkła. Firma właśnie opatentowała dwa wzory użytkowe dwóch zespoleń szybowych, w których wykorzystane będą bardzo cienkie szyby.

ML System to firma, która specjalizuje się w produkcji modułów fotowoltaicznych, ale w ofercie ma też szyby zespolone (również fotowoltaiczne). Przedsiębiorstwo dwa lata temu złożyło do Urzędu Patentowego RP wniosek o ochronę dwóch wzorów użytkowych, a urząd decyzję o patencie wydał 4 grudnia tego roku. Ochronie prawnej podlegają więc dwie szyby zespolone: jednokomorowa oraz dwukomorowa. W obu produktach wykorzystane będzie szkło o grubości 1 mm. Jest to znacząca różnica w porównaniu do obecnych na rynku szyb, których minimalna grubość wynosi ok. 4 mm. Dzięki nowemu rozwiązaniu ML System znacząco zmniejszy się waga zespolenia szybowego.

Siedziba firmy w miejscowości Zaczernie w woj. podkarpackim.

Firma realizuje projekt inwestycyjny o nazwie Ultra PV, który polega na opracowaniu i wdrożeniu do produkcji bardzo cienkiego szkła. Jego produkcja może się rozpocząć już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jak podaje firma, zespolenia szybowe, które będą wytwarzane na bazie 1 milimetrowego szkła, będą również przeznaczone do produkcji okien. Zatem nowe zespolenie będą mogli również kupować producenci stolarki okiennej.

ML System w połowie roku zdecydował o przeznaczeniu ponad 34 mln zł na inwestycje. Firma planowała przede wszystkim rozwój i produkcję transparentnych szyb fotowoltaicznych. Według spółki, najbardziej perspektywicznymi rynkami zbytu na tego typu produkty są kraje Europy Zachodniej, Skandynawia i Australia.

Komentarz ML System dla ForumBranzowe.com

Zastrzeżenia wzorów użytkowych dotyczą szeroko zastosowanego szkła ultralekkiego w powszechnie wykorzystywanych w stolarce szybach zespolonych. ML System ma nowoczesne linie do obróbki i zespalania szyb. Oczywiście, ze względu na branżę, którą reprezentujemy, priorytetem będzie wykorzystanie szyb jako fotowoltaiczne szkło warstwowe z wykorzystaniem powłok z kropek kwantowych. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby producenci klasycznej stolarki obniżyli wagę skrzydła okna poprzez zastosowanie naszego rozwiązania. Oprócz dużego komfortu użytkowania, takie rozwiązanie wpłynie na dużą trwałość zawiasów oraz zniweluje negatywny efekt tzw. opadania skrzydła. Podobnie skorzystają producenci świetlików i przeszklonych ścian osłonowych.

W dobie rosnących wymagań dotyczących izolacyjności termicznej szkła, wzrasta liczba komór w pakietach szybowych. To z kolei ma bezpośredni wpływ na zwiększenie wagi całego pakietu. Zmniejszenie grubości szkła wykorzystanego w pakiecie z ultralekkim szkłem spowoduje nie tylko obniżenie masy pakiety szybowego, ale wymierne oszczędności finansowe, dzięki zmniejszeniu masy rygla podtrzymującego szkło. Co najważniejsze, pakiety będą projektowane w taki sposób, aby zachować wyjściowe parametry współczynnika przenikania ciepła czy też wymogi dotyczące ugięć pakietów szyb zespolonych. Uzyskamy dodatkową zaletę zwiększenia twardości powierzchniowej szkła, czyli odporności na zarysowania. Możliwe będzie też stosowanie różnego rodzaju powłok, np. grzewczych na szybach wewnętrznych stosowanych jako grzejniki lub topiących śnieg na zewnętrznych szybach świetlików.

Zobacz również

ASSA ABLOY kupuje kolejne spółki

ASSA ABLOY kupuje kolejne spółki

Assa Abloy powiększyła się w tym roku o kolejne firmy. Do Grupy dołączyły LifeSafety Power, KAYper System, De La Rue oraz Spence Doors.

Klejenie na szybko – co proponują producenci maszyn?

Klejenie na szybko – co proponują producenci maszyn?

Automatyczne oklejarki posiadają systemy łatwego przezbrajania oraz elektroniczne dozowanie kleju i układy prowadzenia folii. Dzięki temu przyspieszają proces laminowania, przy zachowaniu najwyższej jakości.

Nice integruje starsze napędy

Nice integruje starsze napędy

Integracja automatyki domowej dotyczy zwykle urządzeń z komunikacją dwukierunkową. Nowość firmy Nice - integrator Core - łączy i pozwala zarządzać także napędami starszego typu, z jednokierunkową drogą radiową.