ML System wyda ponad 10 mln na nową fabrykę

Autor: |Data publikacji:

ML System, producent rozwiązań fotowoltaicznych zintegrowanych z budynkiem, wybuduje nową halę fabryczną pod Rzeszowem. Wartość inwestycji to ponad 10 mln zł.

ML System to jeden z większych na świecie producentów urządzeń fotowoltaicznych zintegrowanych z budynkiem (BIPV). Firma niedawno opatentowała bardzo cienkie zespolenie szybowe, a 19 lutego podpisała umowę z generalnym wykonawcą Skawald na wybudowanie nowej fabryki wraz z zapleczem biurowym w Zaczerniu pod Rzeszowem. To część realizacji dużego programu inwestycyjnego Quantum Glass przygotowanego przez ML System na lata 2019-2020. Jego wartość szacuje się na około 43 mln zł.  W efekcie powstanie nowa fabryka o powierzchni 3,6 tys. mkw. wraz z częścią administracyjno-socjalną. Oddanie obiektu do użytku planowane jest na 30 listopada 2019 r.

Nowa fabryka będzie produkować szyby zespolone w ramach projektu „Quantum Glass – cienkowarstwowy konwerter promieniowania elektromagnetycznego”. Wytwarzana będzie tu szyba zespolona pokryta kropkami kwantowymi. Szkło jest przezierne, a jednocześnie spełnia funkcje panelu fotowoltaicznego. Jak poinformowano nas w ML System, szkło takie wykorzystuje się jako fasadowe, a także w stolarce okiennej. Spółka zamierza skierować swoją ofertę do klientów na rynku BIPV, ale także szkła budowlanego. Szacuje się, że rynek ten ma wartość 24 mld zł.

ML System to spółka powstała w 2007 r. i notowana na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych. W pierwszych trzech kwartałach minionego roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 86,4 mln zł, w porównaniu do 22,4 mln zł w roku 2017. Na początku tego roku spółka podpisała umowę z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie o wartości 40 mln zł. W związku z tym ML System zaprojektuje, dostarczy i zamontuje instalacje fotowoltaiczne na terenie obiektów należących do MPWiK. To największy kontrakt w historii firmy.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.