ML System podał dane finansowe za trzy kwartały 2021 roku. Okazuje się, że w pierwszych dziewięciu miesiącach tego sezonu firma wypracowała przychody ze sprzedaży o 37,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Już 16 grudnia ML System uroczyście otworzy pierwszą na świecie linię produkcyjną do Quantum Glass, czyli przeziernych szyb z powłoką kwantową, która produkuje energię elektryczną. Pierwszy raz mieliśmy okazję poznać tę technologię podczas I Krajowej Wystawy Innowacji, która odbyła się w dniach 3-6 października 2019 r.
Dawid Cycoń, prezes ML System:
Wszystkie urządzenia, które tworzą nowoczesną linię wytwórczą Quantum Glass, zostały zintegrowane i sparametryzowane. Szacujemy, że poziom produkcji może wynieść do 5 tys. m2 w skali miesiąca. Obserwujemy duże zainteresowanie produktem zarówno wśród dużych koncernów szklarskich, jak i producentów stolarki fasadowej i otworowej. Zawiązane partnerstwa strategiczne z globalnymi koncernami, jakimi są Guardian Glass oraz Pilkington, dają duży potencjał zbytu w branży BIPV i automotive. Oficjalnie wchodzimy w „nową erę kwantową”.
Firma spod Rzeszowa podała właśnie swoje wyniki finansowe za trzy kwartały tego roku. W okresie od stycznia do września wartość sprzedaży wyniosła 121,4 mln zł. W analogicznym okresie roku ubiegłego przychody wyniosły 88,5 mln zł, a to oznacza wzrost o ponad 37 proc. Niższa jest jednak EBITDA – wyniosła ona 15,9 mln zł w porównaniu z 17,6 mln zł w roku ubiegłym. Zysk to z kolei 1,4 mln zł w okresie styczeń wrzesień 2021 roku w porównaniu do 9 mln zł w analogicznym okresie w poprzednim sezonie.
Dawid Cycoń, prezes ML System, komentuje:
Bieżący rok przebiega pod znakiem transformacji miksu produktowego w kierunku asortymentu BIPV oraz w pełni transparentnych szyb z powłoką kwantową generujących energię elektryczną – Quantum Glass. Wiąże się to z zaawansowanymi działaniami logistycznymi oraz reorganizacją produkcji. Od 2022 r. nasze moce wytwórcze w coraz mniejszym zakresie zajęte będę realizacjami z obszaru fotowoltaiki klasycznej, robiąc przestrzeń produktom wyżej marżowym. Zawiązane partnerstwa strategiczne, skuteczne działania marketingowe oraz rosnąca pozycja na rynkach zagranicznych pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".