MFO podało wyniki finansowe, które spółka osiągnęła w I półroczu. W okresie od stycznia do końca czerwca firma wypracowała przychód w wysokości 226,5 mln zł w porównaniu do 212,1 mln w analogicznym okresie w roku ubiegłym.
Producent wzmocnień stalowych m.in. do stolarki otworowej – MFO notuje wciąż wzrosty sprzedaży swoich produktów. Także po wynikach z I półrocza tego roku widać, że porównując je z 2018 r., spółka ma przychody na plusie. Rok temu firma wypracowała ponad 212,19 mln zł, w tym roku przychód operacyjny wyniósł 226,53 mln zł. Niższy jest natomiast zysk ze sprzedaży, w tym roku to wartość 16,7 mln zł w porównaniu do 21 mln zł w roku 2018.
Zarząd spółki komentuje, że zgodnie z oczekiwaniami pierwsza połowa roku była dla firmy trudna. Przede wszystkim obniżyła się rentowność działalności, choć przychody rosły. Jednak wyższa sprzedaż, jak przyznaje zarząd, to efekt zwiększania wielkości produkcji, osiągniętej dzięki nowym inwestycjom w fabryce. Poza tym w 2018 r. MFO odniosło rekordowe wyniki jeśli chodzi o wartość sprzedaży i zysków, dlatego baza porównawcza jest wysoka, a obecne wyniki przy niej mogą prezentować się niekorzystnie.
Jeśli chodzi o produkty, które cieszyły się popularnością w minionym półroczu, to najwyższy wzrost sprzedaży spółka odnotowała w grupie profili specjalnych, ale także profili okiennych i spawanych. Te dobre wyniki MFO zawdzięcza w dużym stopniu eksportowi. Firma podaje, że w omawianym okresie poziom eksportu generalnie wyniósł ponad 58 proc., co oznacza, że przekroczył poziom sprzedaży krajowej. Taki wynik w MFO, jak podaje zarząd, firma odnotowała po raz pierwszy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".