Minione półrocze było trudne dla MFO

Autor: |Data publikacji:

MFO podało wyniki finansowe, które spółka osiągnęła w I półroczu. W okresie od stycznia do końca czerwca firma wypracowała przychód w wysokości 226,5 mln zł w porównaniu do 212,1 mln w analogicznym okresie w roku ubiegłym.

Producent wzmocnień stalowych m.in. do stolarki otworowej – MFO notuje wciąż wzrosty sprzedaży swoich produktów. Także po wynikach z I półrocza tego roku widać, że porównując je z 2018 r., spółka ma przychody na plusie. Rok temu firma wypracowała ponad 212,19 mln zł, w tym roku przychód operacyjny wyniósł 226,53 mln zł. Niższy jest natomiast zysk ze sprzedaży, w tym roku to wartość 16,7 mln zł w porównaniu do 21 mln zł w roku 2018.

Zarząd spółki komentuje, że zgodnie z oczekiwaniami pierwsza połowa roku była dla firmy trudna. Przede wszystkim obniżyła się rentowność działalności, choć przychody rosły. Jednak wyższa sprzedaż, jak przyznaje zarząd, to efekt zwiększania wielkości produkcji, osiągniętej dzięki nowym inwestycjom w fabryce. Poza tym w 2018 r. MFO odniosło rekordowe wyniki jeśli chodzi o wartość sprzedaży i zysków, dlatego baza porównawcza jest wysoka, a obecne wyniki przy niej mogą prezentować się niekorzystnie.

Jeśli chodzi o produkty, które cieszyły się popularnością w minionym półroczu, to najwyższy wzrost sprzedaży spółka odnotowała w grupie profili specjalnych, ale także profili okiennych i spawanych. Te dobre wyniki MFO zawdzięcza w dużym stopniu eksportowi. Firma podaje, że w omawianym okresie poziom eksportu generalnie wyniósł ponad 58 proc., co oznacza, że przekroczył poziom sprzedaży krajowej. Taki wynik w MFO, jak podaje zarząd, firma odnotowała po raz pierwszy.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.