Po prawie stu latach działalności Międzynarodowe Targi Poznańskie tworzą grupę korporacyjną i wprowadzają nowy wizerunek.
Rok 2018 był okresem intensywnego rozwoju Międzynarodowych Targów Poznańskich. Zorganizowano 72 wydarzenia targowe na terenie całej Polski oraz około 300 konferencji, kongresów, zjazdów, koncertów i wydarzeń rozrywkowych i sportowych. Największe wydarzenia branżowe, jak targi Budma oraz targi ITM przyciągnęły wystawców z prawie 30 krajów. Co więcej, sukcesem organizacyjnym stała się zakończona w grudniu konferencja klimatyczna ONZ w Katowicach.
W planach na rok 2019 spółka ma około 90 wydarzeń w całej Polsce. Do imprez o ugruntowanej pozycji dołączą nowe, m. in. Targi Gołębi Pocztowych i Akcesoriów w Poznaniu, Cavaliada w Krakowie, Targi Alergii, Nietolerancji pokarmowej i zdrowego stylu życia w Lublinie czy Poznań Drone.

MTP w nowej odsłonie
Przy tak szerokim zakresie usług niezbędne stało się uporządkowanie oferty biznesowej. Z końcem roku 2018 nastąpił podział na Międzynarodowe TargiPoznańskie oraz nadrzędną Grupę MTP. Wprowadzono nową markę korporacyjną oraz nowy wizerunek przedsiębiorstwa. Międzynarodowe Targi Poznańskie pozostają miejscem, w którym odbywa się większość wydarzeń, jednak ich organizatorem jest Grupa MTP.
To pozwala dopasować naszą markę do nowych obszarów działania i wyzwań stojących przed firmą w ciągu najbliższych lat. Powstaje marka Grupa MTP, która w sobie mieści wszystkie nasze działalności, od organizacji targów, przez konferencje, eventy, aranżację przestrzeni, reklamę zewnętrzną, po ofertę cateringową – wyjaśnia Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu.
Motywem przewodnim spółki staje się hasło: Grupa MTP. Dobrze zaprojektowane wydarzenia.
Za początek Międzynarodowych Targów Poznańskich uznaje się Pierwszy Targ Poznański, który odbył się w dniach 28 maja – 5 czerwca 1921 roku. Impreza, zorganizowana z inicjatywy poznańskiego kupiectwa, miała charakter ogólnopolski. W ten sposób służyła przeglądowi wytwórczości krajowej i ułatwieniu nawiązania stosunków handlowych między firmami z dawnych dzielnic i zaborów Polski.

Międzynarodowe Targi Poznańskie, których właścicielem jest miasto Poznań, przez lata kojarzyły się głównie z targami. Są organizatorem najważniejszych handlowych imprez dla polskich branż eksportowych. W Poznaniu odbywają się: Targi Meble Polska (meblarstwo), Polagra Food (żywność), Budma (budownictwo), Poznań Motor Show, Targi Techniki Motoryzacyjnej TTM (przemysł motoryzacyjny) oraz ITM Polska (przemysł metalowy).
Oferta spółki jest jednak obecnie o wiele szersza. Organizuje ona imprezy, kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne i sportowe. Funkcjonuje także w branży outdoorowej, wydawniczej, gastronomicznej, eventowej czy aranżacji przestrzeni. Jest właścicielem firmy Nowy Adres oraz współwłaścicielem Targów Lublin. Prowadzi działalność na terenie całej Polski, m. in. w Warszawie, Lublinie, Krakowie i na Śląsku. Ponadto organizuje wystąpienia narodowe na całym świecie.
Zobacz również
Oto najdynamiczniejsze firmy branży stolarki
Które firmy z branży stolarki miały największą dynamikę wzrostu sprzedaży porównując wyniki z 2019 i 2018 r.? Odpowiedź na to pytanie przynosi najnowsze zestawienie przygotowane Centrum Analiz Branżowych.
Nowości branży stolarki na sezon 2021
W najbliższy czwartek 21 stycznia zapraszamy do wzięcia udziału w pierwszym w tym roku webinarium przygotowanym prze naszą redakcję. Tym razem skupimy się na komponentach do stolarki (m.in. profile, okucia, systemy, szyby, uszczelki, panele do drzwi).
Porta powyżej pół miliarda zł obrotów
Producent drzwi i ościeżnic w minionym roku wytworzył ich w polskich fabrykach ponad 1 mln 600 tys. sztuk. Produkty z Bolszewa i innych zakładów firmy trafiły do 48 krajów.