Po prawie stu latach działalności Międzynarodowe Targi Poznańskie tworzą grupę korporacyjną i wprowadzają nowy wizerunek.
Rok 2018 był okresem intensywnego rozwoju Międzynarodowych Targów Poznańskich. Zorganizowano 72 wydarzenia targowe na terenie całej Polski oraz około 300 konferencji, kongresów, zjazdów, koncertów i wydarzeń rozrywkowych i sportowych. Największe wydarzenia branżowe, jak targi Budma oraz targi ITM przyciągnęły wystawców z prawie 30 krajów. Co więcej, sukcesem organizacyjnym stała się zakończona w grudniu konferencja klimatyczna ONZ w Katowicach.
W planach na rok 2019 spółka ma około 90 wydarzeń w całej Polsce. Do imprez o ugruntowanej pozycji dołączą nowe, m. in. Targi Gołębi Pocztowych i Akcesoriów w Poznaniu, Cavaliada w Krakowie, Targi Alergii, Nietolerancji pokarmowej i zdrowego stylu życia w Lublinie czy Poznań Drone.

MTP w nowej odsłonie
Przy tak szerokim zakresie usług niezbędne stało się uporządkowanie oferty biznesowej. Z końcem roku 2018 nastąpił podział na Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz nadrzędną Grupę MTP. Wprowadzono nową markę korporacyjną oraz nowy wizerunek przedsiębiorstwa. Międzynarodowe Targi Poznańskie pozostają miejscem, w którym odbywa się większość wydarzeń, jednak ich organizatorem jest Grupa MTP.
To pozwala dopasować naszą markę do nowych obszarów działania i wyzwań stojących przed firmą w ciągu najbliższych lat. Powstaje marka Grupa MTP, która w sobie mieści wszystkie nasze działalności, od organizacji targów, przez konferencje, eventy, aranżację przestrzeni, reklamę zewnętrzną, po ofertę cateringową – wyjaśnia Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu.
Motywem przewodnim spółki staje się hasło: Grupa MTP. Dobrze zaprojektowane wydarzenia.
Za początek Międzynarodowych Targów Poznańskich uznaje się Pierwszy Targ Poznański, który odbył się w dniach 28 maja – 5 czerwca 1921 roku. Impreza, zorganizowana z inicjatywy poznańskiego kupiectwa, miała charakter ogólnopolski. W ten sposób służyła przeglądowi wytwórczości krajowej i ułatwieniu nawiązania stosunków handlowych między firmami z dawnych dzielnic i zaborów Polski.

Międzynarodowe Targi Poznańskie, których właścicielem jest miasto Poznań, przez lata kojarzyły się głównie z targami. Są organizatorem najważniejszych handlowych imprez dla polskich branż eksportowych. W Poznaniu odbywają się: Targi Meble Polska (meblarstwo), Polagra Food (żywność), Budma (budownictwo), Poznań Motor Show, Targi Techniki Motoryzacyjnej TTM (przemysł motoryzacyjny) oraz ITM Polska (przemysł metalowy).
Oferta spółki jest jednak obecnie o wiele szersza. Organizuje ona imprezy, kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne i sportowe. Funkcjonuje także w branży outdoorowej, wydawniczej, gastronomicznej, eventowej czy aranżacji przestrzeni. Jest właścicielem firmy Nowy Adres oraz współwłaścicielem Targów Lublin. Prowadzi działalność na terenie całej Polski, m. in. w Warszawie, Lublinie, Krakowie i na Śląsku. Ponadto organizuje wystąpienia narodowe na całym świecie.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.