Międzynarodowe Targi Poznańskie z nowym wizerunkiem

Autor: |Data publikacji:

Po prawie stu latach działalności Międzynarodowe Targi Poznańskie tworzą grupę korporacyjną i wprowadzają nowy wizerunek.

Rok 2018 był okresem intensywnego rozwoju Międzynarodowych Targów Poznańskich. Zorganizowano 72 wydarzenia targowe na terenie całej Polski oraz około 300 konferencji, kongresów, zjazdów, koncertów i wydarzeń rozrywkowych i sportowych. Największe wydarzenia branżowe, jak targi Budma oraz targi ITM przyciągnęły wystawców z prawie 30 krajów. Co więcej, sukcesem organizacyjnym stała się zakończona w grudniu konferencja klimatyczna ONZ w Katowicach.

W planach na rok 2019 spółka ma około 90 wydarzeń w całej Polsce. Do imprez o ugruntowanej pozycji dołączą nowe, m. in. Targi Gołębi Pocztowych i Akcesoriów w Poznaniu, Cavaliada w Krakowie, Targi Alergii, Nietolerancji pokarmowej i zdrowego stylu życia w Lublinie czy Poznań Drone.

logo grupy MTP
Logo Grupy MTP

MTP w nowej odsłonie

Przy tak szerokim zakresie usług niezbędne stało się uporządkowanie oferty biznesowej. Z końcem roku 2018 nastąpił podział na Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz nadrzędną Grupę MTP. Wprowadzono nową markę korporacyjną oraz nowy wizerunek przedsiębiorstwa. Międzynarodowe Targi Poznańskie pozostają miejscem, w którym odbywa się większość wydarzeń, jednak ich organizatorem jest Grupa MTP.

To pozwala dopasować naszą markę do nowych obszarów działania i wyzwań stojących przed firmą w ciągu najbliższych lat. Powstaje marka Grupa MTP, która w sobie mieści wszystkie nasze działalności, od organizacji targów, przez konferencje, eventy, aranżację przestrzeni, reklamę zewnętrzną, po ofertę cateringową – wyjaśnia Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu.

Motywem przewodnim spółki staje się hasło: Grupa MTP. Dobrze zaprojektowane wydarzenia.

Za początek Międzynarodowych Targów Poznańskich uznaje się Pierwszy Targ Poznański, który odbył się w dniach 28 maja – 5 czerwca 1921 roku. Impreza, zorganizowana z inicjatywy poznańskiego kupiectwa, miała charakter ogólnopolski. W ten sposób służyła przeglądowi wytwórczości krajowej i ułatwieniu nawiązania stosunków handlowych między firmami z dawnych dzielnic i zaborów Polski.

pierwszy targ poznański 1921
Plakat promujący pierwszy Targ Poznański w 1921 roku

Międzynarodowe Targi Poznańskie, których właścicielem jest miasto Poznań, przez lata kojarzyły się głównie z targami. Są organizatorem najważniejszych handlowych imprez dla polskich branż eksportowych. W Poznaniu odbywają się: Targi Meble Polska (meblarstwo), Polagra Food (żywność), Budma (budownictwo), Poznań Motor Show, Targi Techniki Motoryzacyjnej TTM (przemysł motoryzacyjny) oraz ITM Polska (przemysł metalowy).

Oferta spółki jest jednak obecnie o wiele szersza. Organizuje ona imprezy, kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne i sportowe. Funkcjonuje także w branży outdoorowej, wydawniczej, gastronomicznej, eventowej czy aranżacji przestrzeni. Jest właścicielem firmy Nowy Adres oraz współwłaścicielem Targów Lublin. Prowadzi działalność na terenie całej Polski, m. in. w Warszawie, Lublinie, Krakowie i na Śląsku. Ponadto organizuje wystąpienia narodowe na całym świecie.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".