Sochaczewska spółka MFO, lider segmentu wzmocnień do okien, wypracowała po 3 kwartałach ponad 321 mln zł przychodów, co oznacza 13,2 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto w tym czasie urósł aż o 41 proc i wyniósł 22,7 mln zł. Duży wpływ na takie rezultaty miał rozwój sprzedaży eksportowej, który w MFO przekracza już połowę przychodów. Najważniejszym rynkiem zagranicznym spółki są Niemcy, gdzie realizuje ponad 20 proc. swojej sprzedaży. Profile z Sochaczewa wysyłane są również do Hiszpanii, Włoch, Rumunii, Francji, Holandii, Belgii, ale też na Litwę i do Rosji.
MFO jest w trakcie realizacji dużego planu inwestycyjnego, który przewiduje w latach 2017-2020 wydatki rzędu niemal 40 mln zł. W tym roku spółka wyda w sumie 16,5 mln zł m.in. na budowę hal produkcyjnych, magazynów i zakup nowoczesnych maszyn i urządzeń. Zamiarom tym sprzyja dobra koniunktura na rynku stolarki oraz stosunkowo wysokie ceny stali, które pozwalają na realizację wyższych marż. Tytuł Lidera Rynku Stolarki w segmencie wzmocnień powinien więc być tu utrzymany także w kolejnym sezonie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".