Sochaczewska spółka MFO, lider segmentu wzmocnień do okien, wypracowała po 3 kwartałach ponad 321 mln zł przychodów, co oznacza 13,2 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto w tym czasie urósł aż o 41 proc i wyniósł 22,7 mln zł. Duży wpływ na takie rezultaty miał rozwój sprzedaży eksportowej, który w MFO przekracza już połowę przychodów. Najważniejszym rynkiem zagranicznym spółki są Niemcy, gdzie realizuje ponad 20 proc. swojej sprzedaży. Profile z Sochaczewa wysyłane są również do Hiszpanii, Włoch, Rumunii, Francji, Holandii, Belgii, ale też na Litwę i do Rosji.

MFO jest w trakcie realizacji dużego planu inwestycyjnego, który przewiduje w latach 2017-2020 wydatki rzędu niemal 40 mln zł. W tym roku spółka wyda w sumie 16,5 mln zł m.in. na budowę hal produkcyjnych, magazynów i zakup nowoczesnych maszyn i urządzeń. Zamiarom tym sprzyja dobra koniunktura na rynku stolarki oraz stosunkowo wysokie ceny stali, które pozwalają na realizację wyższych marż. Tytuł Lidera Rynku Stolarki w segmencie wzmocnień powinien więc być tu utrzymany także w kolejnym sezonie.
Zobacz również
Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej
W dniach 19-22 listopada w Mediolanie odbyły się targi Made Expo, które obfitowały w charakterystyczne dla rynków Europy południowo-zachodniej rozwiązania
Znamy laureatów Builder Super Power 2025
Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.


