Sochaczewska spółka MFO, lider segmentu wzmocnień do okien, wypracowała po 3 kwartałach ponad 321 mln zł przychodów, co oznacza 13,2 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto w tym czasie urósł aż o 41 proc i wyniósł 22,7 mln zł. Duży wpływ na takie rezultaty miał rozwój sprzedaży eksportowej, który w MFO przekracza już połowę przychodów. Najważniejszym rynkiem zagranicznym spółki są Niemcy, gdzie realizuje ponad 20 proc. swojej sprzedaży. Profile z Sochaczewa wysyłane są również do Hiszpanii, Włoch, Rumunii, Francji, Holandii, Belgii, ale też na Litwę i do Rosji.

MFO jest w trakcie realizacji dużego planu inwestycyjnego, który przewiduje w latach 2017-2020 wydatki rzędu niemal 40 mln zł. W tym roku spółka wyda w sumie 16,5 mln zł m.in. na budowę hal produkcyjnych, magazynów i zakup nowoczesnych maszyn i urządzeń. Zamiarom tym sprzyja dobra koniunktura na rynku stolarki oraz stosunkowo wysokie ceny stali, które pozwalają na realizację wyższych marż. Tytuł Lidera Rynku Stolarki w segmencie wzmocnień powinien więc być tu utrzymany także w kolejnym sezonie.
Zobacz również
Wystartował konkurs RenOwacja 2026
Wystartował konkurs RenOwacja 2026. Głosowanie, w którym można oddać głos na najlepszą modernizację energetyczną budynku potrwa do 6 stycznia.
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.


