Sochaczewska spółka MFO, lider segmentu wzmocnień do okien, wypracowała po 3 kwartałach ponad 321 mln zł przychodów, co oznacza 13,2 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto w tym czasie urósł aż o 41 proc i wyniósł 22,7 mln zł. Duży wpływ na takie rezultaty miał rozwój sprzedaży eksportowej, który w MFO przekracza już połowę przychodów. Najważniejszym rynkiem zagranicznym spółki są Niemcy, gdzie realizuje ponad 20 proc. swojej sprzedaży. Profile z Sochaczewa wysyłane są również do Hiszpanii, Włoch, Rumunii, Francji, Holandii, Belgii, ale też na Litwę i do Rosji.
MFO jest w trakcie realizacji dużego planu inwestycyjnego, który przewiduje w latach 2017-2020 wydatki rzędu niemal 40 mln zł. W tym roku spółka wyda w sumie 16,5 mln zł m.in. na budowę hal produkcyjnych, magazynów i zakup nowoczesnych maszyn i urządzeń. Zamiarom tym sprzyja dobra koniunktura na rynku stolarki oraz stosunkowo wysokie ceny stali, które pozwalają na realizację wyższych marż. Tytuł Lidera Rynku Stolarki w segmencie wzmocnień powinien więc być tu utrzymany także w kolejnym sezonie.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.