MFO: spadki w eksporcie, w Polsce wzrost

Autor: |Data publikacji:

MFO opublikowało dane finansowe z pierwszego kwartału 2020 r. Firma zanotowała spadek w przychodach w porównaniu z rokiem 2019, ale wyższy jest zysk.

MFO podliczyło swoje dane finansowe z pierwszych trzech miesięcy tego roku. Firma osiągnęła przychody z działalności operacyjnej w wysokości 118,34 mln zł w porównaniu z 119,02 mln z roku 2019. Wyższy jest jednak zysk netto. W tym roku w pierwszych trzech miesiącach wniósł on 8,26 mln zł w porównaniu do 7,94 mln zł w roku ubiegłym.

Firma podsumowała także wyniki w poszczególnych segmentach. W I kwartale tego roku wartość sprzedaży profili okiennych (wzmocnień) w MFO wyniosła 54,56 mln zł. W roku 2019 ten wynik to 59,06 mln zł. Firma oferuje także profile GK, specjalne i spawane, ale to komponent do okien ma największy udział w przychodach. Generalnie, w pierwszym kwartale wartość sprzedaży towarów i usług wyniosła 113 mln zł w porównaniu do 117,45 mln w roku 2019.

MFO odczuło spadki najbardziej na rynkach zagranicznych. W tym roku od stycznia do końca marca wartość eksportu wyniosła 64 mln zł w porównaniu do 69,39 mln zł w 2019 r. Jeśli chodzi o rynek krajowy, to tu dostawca wzmocnień zanotował wzrost. W tym roku sprzedaż w kraju wyniosła 48,99 mln zł w porównaniu do kwoty 48,05 mln w roku 2019.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.