MFO: miniony rok był dobry, ale pełen wyzwań

Autor: |Data publikacji:

MFO opublikowało właśnie raport na temat swoich wyników z 2019 r. Przychody sięgnęły blisko 438,9 mln zł, co oznacza 6-proc. wzrost sprzedaży.

Wstępne wyniki za rok 2019 MFO opublikowało pod koniec marca, teraz zaś mamy pełen raport, wraz z komentarzem Tomasza Mirskiego, prezesa firmy. Przychody wyniosły 438,9 mln zł, a zysk netto był na poziomie 25,4 mln zł. Dla przedsiębiorstwa 2019 r. był pełen wyzwań, firma odczuła bowiem brak siły roboczej, a z drugiej strony rosnące koszty wynagrodzeń. Problemem były także wahające się ceny surowca. To wymuszało na firmie elastyczność i stałe dostosowywanie się do zmieniających się warunków. Dlatego te wyniki, jak podkreśla prezes Mirski, są „dobre i ciężko wypracowane”.

Firma podsumowuje, że wzrosty przychodów firma odnotowała we wszystkich segmentach, oprócz działu profili GK. Największy wzrost był w grupie profili specjalnych, które aż w 85 proc. są sprzedawane za granicę. MFO przyznaje, że coraz więcej eksportuje – w 2019 r. więcej, bo aż 58 proc.  produktów sprzedawanych było za granicę, a mniej na rynek polski.

W  minionym roku kontynuowany był także program inwestycyjny, przewidziany na lata 2017-2020. Zakończona została rozbudowa zakładu, uruchomione zostały dwie linie produkcyjne, a także zainstalowana trzecia linia. Firma też zakończyła pilotażową informatyzację kilku linii produkcyjnych, jest to realizacja prac badawczo-rozwojowych, dostosowujące do założeń programu Industry 4.0.

Tomasz Mirski, prezes MFO.

Tomasz Mirski, prezes MFO: Plany zwiększania wykorzystania mocy produkcyjnych i rozwoju sprzedaży w roku 2020  mogą zostać jednak zweryfikowane przez pandemię koronowirusa SARS-CoV-2, który już wywiera silny wpływ na gospodarkę globalną. Siła wpływu i przełożenie na naszą działalność oraz na obraz całego rynku są trudne do oszacowania. Zależeć to będzie od czasu trwania tej sytuacji, wprowadzonych przez rządy wszystkich krajów działań zapobiegawczych i ograniczeń. Na bieżąco monitorujemy rozwój i dynamikę sytuacji oraz szacujemy wpływ tego ryzyka na przyszłe wyniki Spółki, wdrażając działania, które zgodnie z naszą najlepszą wiedzą i doświadczeniem, zapewnią rozwój i kontynuację działalności operacyjnej.

Zobacz również

Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!

Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!

Już dziś, 15 października, w industrialnych wnętrzach hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025.

Strategiczne partnerstwo AGC Glass Europe i Solar Materials

Strategiczne partnerstwo AGC Glass Europe i Solar Materials

Recykling szkła jest przedmiotem strategicznego partnerstwa firm. Zostało ono nawiązane przez koncern AGC Glass Europe oraz niemiecki startup Solar Materials.

Wyzwania dla branży podczas Fenstertage

Wyzwania dla branży podczas Fenstertage

IFT Rosenheim zorganizował kolejne Fenstertage w dniach 8 i 9 października. To wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży stolarki.