MFO inwestuje w przyszłość i fotowoltaikę

Autor: |Data publikacji:

MFO, lider segmentu wzmocnień okiennych, odczuwa obecnie spadek popytu na profile, i to nie tylko okienne, ale również te dostarczane do segmentu płyt gipsowo – kartonowych. Jest to związane oczywiście ze spowolnieniem na rynku budowlanym. Niezależnie od tego producent z Sochaczewa zaczął realizować pierwsze dostawy profili specjalnych, dedykowanych do fotowoltaiki.

MFO, mimo wyraźnego spowolnienia rynku, buduje w Sochaczewie halę produkcyjno-magazynową o powierzchni 26 tys. mkw. Koszt tej inwestycji, przewidzianej na lata 2023-24, a zapowiadanej już w ub. roku, wyniesie niemal 100 mln zł, a przyczyni się do zwiększenia mocy produkcyjnych spółki o 40 proc., tj. o 70 tys. ton profili stalowych rocznie. Od roku 2025 miesięczne moce produkcyjne MFO wzrosną z 15 do 20 tys. ton miesięcznie.

Analizujący sytuację spółki portal FXMag snuje prognozę, że zamówienia na profile z rynku okiennego nie wzrosną w tym roku, a być może także w roku kolejnym. Powołuje się przy tym na wypowiedzi liderów tego rynku. Leszek Gierszewski, prezes Drutexu, uważa bowiem, że sprzedaż okien na rynku krajowym może się zmniejszyć w tym roku o 40 proc. Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu, zwraca natomiast uwagę na tegoroczne spadki produkcji i sprzedaży okien na rynku francuskim, hiszpańskim czy włoskim. Analitycy FXMag zauważają przy tym, że obydwaj najwięksi producenci w I półroczu większych spadków nie odnotowali, stąd wyciągają wniosek, że drastyczny spadek sprzedaży dotyczy przede wszystkim mniejszych firm produkcyjnych. Dane z rynku budowlanego potwierdzają 30-40 proc. spadek zamówień na okna, a zdaniem FXMag tendencja ta przeciągnie się jeszcze na sezon 2024.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.