MFO inwestuje w przyszłość i fotowoltaikę

Autor: |Data publikacji:

MFO, lider segmentu wzmocnień okiennych, odczuwa obecnie spadek popytu na profile, i to nie tylko okienne, ale również te dostarczane do segmentu płyt gipsowo – kartonowych. Jest to związane oczywiście ze spowolnieniem na rynku budowlanym. Niezależnie od tego producent z Sochaczewa zaczął realizować pierwsze dostawy profili specjalnych, dedykowanych do fotowoltaiki.

MFO, mimo wyraźnego spowolnienia rynku, buduje w Sochaczewie halę produkcyjno-magazynową o powierzchni 26 tys. mkw. Koszt tej inwestycji, przewidzianej na lata 2023-24, a zapowiadanej już w ub. roku, wyniesie niemal 100 mln zł, a przyczyni się do zwiększenia mocy produkcyjnych spółki o 40 proc., tj. o 70 tys. ton profili stalowych rocznie. Od roku 2025 miesięczne moce produkcyjne MFO wzrosną z 15 do 20 tys. ton miesięcznie.

Analizujący sytuację spółki portal FXMag snuje prognozę, że zamówienia na profile z rynku okiennego nie wzrosną w tym roku, a być może także w roku kolejnym. Powołuje się przy tym na wypowiedzi liderów tego rynku. Leszek Gierszewski, prezes Drutexu, uważa bowiem, że sprzedaż okien na rynku krajowym może się zmniejszyć w tym roku o 40 proc. Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu, zwraca natomiast uwagę na tegoroczne spadki produkcji i sprzedaży okien na rynku francuskim, hiszpańskim czy włoskim. Analitycy FXMag zauważają przy tym, że obydwaj najwięksi producenci w I półroczu większych spadków nie odnotowali, stąd wyciągają wniosek, że drastyczny spadek sprzedaży dotyczy przede wszystkim mniejszych firm produkcyjnych. Dane z rynku budowlanego potwierdzają 30-40 proc. spadek zamówień na okna, a zdaniem FXMag tendencja ta przeciągnie się jeszcze na sezon 2024.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".