MFO opublikowało wyniki ze sprzedaży z 2018 r. W minionym roku firma miała przychody w wysokości ponad 428 mln zł, a zysk wyniósł niemal 28 mln.
MFO podsumowało miniony rok pod względem handlowym. Był to udany rok dla producenta wzmocnień. Przede wszystkim udało się osiągnąć wartość sprzedaży na poziomie 428 mln zł w porównaniu do 375 mln w roku 2017 i zysk netto w wysokości 27,9 mln zł w porównaniu do 20 mln w roku poprzednim. Poza tym po raz pierwszy eksport wyniósł ponad 50 proc., a więc sprzedaż za granicę była wyższa niż na rynku krajowym.
Firma także z powodzeniem realizowała plan rozwoju, który sobie wyznaczyła na lata 2017-2020. Jest to projekt przede wszystkim infrastrukturalny, polegający na rozbudowie hal produkcyjnych, placu magazynowego czy części socjalnej dla pracowników. Ponadto MFO zamierza postawić dwie nowe linie do produkcji profili specjalistycznych oraz jedną do produkcji profili GK do suchej zabudowy. Koszt prac inwestycyjnych oceniany jest na ok. 38,5 mln zł. MFO zamierza dzięki realizacji tych projektów zwiększyć moce produkcyjne o ponad 50 proc.
MFO to producent profili zimnogiętych dla producentów okien z PCW, ale nie tylko. Firma jest dostawcą do branży konstrukcyjnej, motoryzacyjnej czy klimatyzacyjnej, wykonuje także elementy do suchej zabudowy. Firma eksportuje przede wszystkim do Niemiec – sprzedaż do tego kraju stanowi 44 proc. wartości eksportu. Inne kraje, do których trafiają produkty MFO to: Hiszpania, Włochy, Rumunia, Litwa, Francja, Holandia, Belgia, Rosja i Czechy. W 2018 r. wartość eksportu wyniosła 201 mln zł w porównaniu do 157,6 mln w roku 2017.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".