Metal-Plast podsumował miniony rok, który był kolejnym, w którym firma zanotowała wzrost sprzedaży. Rok 2018 przedsiębiorstwo odnotowało wzrost o 157 proc.
Metal-Plast z roku na rok notuje wzrost wartości sprzedaży. Miniony rok należał do wyjątkowo udanych, bowiem firma miała aż o 157 proc. wyższą sprzedaż w porównaniu z rokiem 2017. W roku 2018 wartość sprzedaży wyniosła 79,4 mln zł, natomiast w 2017 była to kwota 68,9 mln zł. Do dużego wzrostu z pewnością przyczyniły się ostatnie inwestycje, które powstały w firmie.
Przede wszystkim powstał nowy zakład produkcyjny Metal-Plastu przy ul. Strzegomskiej w Świebodzicach. W marcu w 2017 r. zakończyła się tu budowa hali produkcyjnej. Powstała również hala magazynowa oraz część socjalna. Łączna powierzchnia nowych obiektów wynosi ok. 5 tys. m2. Ponadto nowy zakład ma 20 tys. mkw. placu do składowania. W 2017 roku, tuż po otwarciu części produkcyjnej, rozpoczął się proces przeprowadzki z poprzedniej siedziby. Zakład w pełni wyposażony w pełni działa od końca 2017 r.
Metal-Plast zajmuje się przede wszystkim przetwórstwem odpadów z PCW. Firma kupuje od producentów okien resztki poprodukcyjne, które są potem przerabiane, a w efekcie powstaje z nich regranulat. Regranulat to surowiec, który kupują producenci parapetów, rur kanalizacyjnych, ale także systemodawcy, wytwarzający profile okienne. Jest to bowiem produkt pełnowartościowy, tańszy od materiału pierwotnego i z dobrymi właściwościami technicznymi.
W Metal-Plaście znajduje się też laboratorium, gdzie wykonuje się testy spektrofotometryczne (pomiar barwy), a także określa odporność temperaturową tworzywa. Metal-Plast to także producent profili podokiennych, montażowych, adaptacyjnych i kości zgrzewnych.
Zobacz również
IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej Fundacji Grupy Aliplast już w maju
Już 24 maja 2025 roku odbędzie się IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej organizowany przez Fundację Grupy Aliplast.
MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój
Targi MADE Expo 2025 odbędą się w dniach 19–22 listopada 2025 roku, w centrum wystawienniczym Fiera Milano Rho w Mediolanie. "Forum Branżowe" objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025
Rozpoczęły się dwutygodniowe targi Arbonia Next2025, w których Grupa prezentuje swoje rozwiązania dostawcom, dystrybutorom oraz klientom. Tuż przed wydarzeniem Grzegorz Białczak, zarządzający Arbonią w Europie Środkowo-Wschodniej, został członkiem zarządu Invado.