Metal-Plast podsumował miniony rok, który był kolejnym, w którym firma zanotowała wzrost sprzedaży. Rok 2018 przedsiębiorstwo odnotowało wzrost o 157 proc.
Metal-Plast z roku na rok notuje wzrost wartości sprzedaży. Miniony rok należał do wyjątkowo udanych, bowiem firma miała aż o 157 proc. wyższą sprzedaż w porównaniu z rokiem 2017. W roku 2018 wartość sprzedaży wyniosła 79,4 mln zł, natomiast w 2017 była to kwota 68,9 mln zł. Do dużego wzrostu z pewnością przyczyniły się ostatnie inwestycje, które powstały w firmie.
Przede wszystkim powstał nowy zakład produkcyjny Metal-Plastu przy ul. Strzegomskiej w Świebodzicach. W marcu w 2017 r. zakończyła się tu budowa hali produkcyjnej. Powstała również hala magazynowa oraz część socjalna. Łączna powierzchnia nowych obiektów wynosi ok. 5 tys. m2. Ponadto nowy zakład ma 20 tys. mkw. placu do składowania. W 2017 roku, tuż po otwarciu części produkcyjnej, rozpoczął się proces przeprowadzki z poprzedniej siedziby. Zakład w pełni wyposażony w pełni działa od końca 2017 r.
Metal-Plast zajmuje się przede wszystkim przetwórstwem odpadów z PCW. Firma kupuje od producentów okien resztki poprodukcyjne, które są potem przerabiane, a w efekcie powstaje z nich regranulat. Regranulat to surowiec, który kupują producenci parapetów, rur kanalizacyjnych, ale także systemodawcy, wytwarzający profile okienne. Jest to bowiem produkt pełnowartościowy, tańszy od materiału pierwotnego i z dobrymi właściwościami technicznymi.
W Metal-Plaście znajduje się też laboratorium, gdzie wykonuje się testy spektrofotometryczne (pomiar barwy), a także określa odporność temperaturową tworzywa. Metal-Plast to także producent profili podokiennych, montażowych, adaptacyjnych i kości zgrzewnych.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".