Metal-Plast podsumował miniony rok, który był kolejnym, w którym firma zanotowała wzrost sprzedaży. Rok 2018 przedsiębiorstwo odnotowało wzrost o 157 proc.
Metal-Plast z roku na rok notuje wzrost wartości sprzedaży. Miniony rok należał do wyjątkowo udanych, bowiem firma miała aż o 157 proc. wyższą sprzedaż w porównaniu z rokiem 2017. W roku 2018 wartość sprzedaży wyniosła 79,4 mln zł, natomiast w 2017 była to kwota 68,9 mln zł. Do dużego wzrostu z pewnością przyczyniły się ostatnie inwestycje, które powstały w firmie.
Przede wszystkim powstał nowy zakład produkcyjny Metal-Plastu przy ul. Strzegomskiej w Świebodzicach. W marcu w 2017 r. zakończyła się tu budowa hali produkcyjnej. Powstała również hala magazynowa oraz część socjalna. Łączna powierzchnia nowych obiektów wynosi ok. 5 tys. m2. Ponadto nowy zakład ma 20 tys. mkw. placu do składowania. W 2017 roku, tuż po otwarciu części produkcyjnej, rozpoczął się proces przeprowadzki z poprzedniej siedziby. Zakład w pełni wyposażony w pełni działa od końca 2017 r.
Metal-Plast zajmuje się przede wszystkim przetwórstwem odpadów z PCW. Firma kupuje od producentów okien resztki poprodukcyjne, które są potem przerabiane, a w efekcie powstaje z nich regranulat. Regranulat to surowiec, który kupują producenci parapetów, rur kanalizacyjnych, ale także systemodawcy, wytwarzający profile okienne. Jest to bowiem produkt pełnowartościowy, tańszy od materiału pierwotnego i z dobrymi właściwościami technicznymi.
W Metal-Plaście znajduje się też laboratorium, gdzie wykonuje się testy spektrofotometryczne (pomiar barwy), a także określa odporność temperaturową tworzywa. Metal-Plast to także producent profili podokiennych, montażowych, adaptacyjnych i kości zgrzewnych.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.