Mercor ze wzrostem wartości zamówień

Autor: |Data publikacji:

Giełdowy Mercor, lider segmentu biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, zalicza obecny sezon do udanych. Na koniec września spółka wypłaciła swoim akcjonariuszom dywidendę w wysokości 0,57 zł na akcję, przeznaczając na ten cel kwotę niemal 9 mln zł. Rok wcześniej dywidenda także była wypłacona, ale wyniosła wówczas ponad połowę mniej – 0,25 zł na akcję.

Spółka regularnie podaje informacje o wartości pozyskanych zleceń. We wrześniu wartość ta była o 4 proc. wyższa niż we wrześniu 2020 roku i wyniosła 39,9 mln zł. Od początku br. do września, a więc przez trzy kwartały, Mercor pozyskał zlecenia o wartości 372,3 mln zł, co wobec ponad 301 mln pozyskanych w analogicznym okresie roku ubiegłego oznacza wzrost wartości zamówień o 24 proc. W tak dobrym wyniku swój udział ma na pewno również wzrost cen produktów Mercora, którego, tak jak całą branżę, dotknął wzrost cen materiałów zaopatrzeniowych.

Przypomnijmy, że podsumowując wyniki II kwartału prezes zarządu Mercora, Krzysztof Krempeć, powiedział:

Stoimy przed wyzwaniem w postaci rosnących cen materiałów budowlanych i staramy się minimalizować ich wpływ na nasze marże. Sprzyja nam krótki cykl produkcyjny, trwający zwykle 2-3 miesiące. Znacznie częściej aktualizujemy ceny naszych produktów . Pozyskujemy z sukcesem nowe zamówienia na wszystkich rynkach działalności.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".