MERCOR wykorzystuje koniunkturę

Autor: |Data publikacji:

Bardzo udanie swój nowy rok obrotowy liczony od 1 kwietnia, rozpoczęła Grupa Mercor, specjalizująca się w biernych zabezpieczeniach przeciwpożarowych. W I kwartale, czyli w okresie IV-VI 2019 Grupa uzyskała przychody w wysokości 87,3 mln zł, co oznacza 6-procentowy wzrost r/r. W tym czasie zysk netto wzrósł o 3 proc. do wartości 5,2 mln zł, a wartość pozyskanych zamówień wyniosła ponad 111 mln zł, co było wynikiem o 17 proc. lepszym niż rok temu. Jeszcze lepiej było w lipcu, w którym Mercor pozyskał zamówienia o wartości 39 mln zł, tj. o 23 proc. więcej niż w lipcu ub. roku. Sprzedaż krajowa stanowi o 54 proc. przychodów Grupy, a 46 proc. pochodzi ze sprzedaży zagranicznej, która w I kwartale lekko spadła (o 3 proc.) osiągając wartość 39,7 mln zł. Spółka nadal inwestuje w badania i rozwój nowych produktów, na co tylko od 1 kwietnia do 30 czerwca przeznaczyła 4,4 mln zł.

Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercor SA. fot. D.Iwański

Wykorzystujemy w pełni koniunkturę w Polsce i Europie. Realizujemy wiele inwestycji, głównie w szeroko pojętym obszarze budownictwa kubaturowego. – mówi Krzysztof Krempeć, Prezes Zarządu Mercor S.A. – Otoczenie rynkowe sprzyja naszej Grupie i widzimy wiele możliwości rozwoju, stawiając głównie na ekspansję geograficzną i nowości w ofercie. Jedną z nich jest innowacyjna płyta ogniochronna mcr Silboard. By uruchomić produkcję na dużą skalę, w kilku wariantach rozmiarowych, przenieśliśmy w ostatnich miesiącach zakupioną w maju linię technologiczną do zakładu koło Płocka. Jesteśmy w trakcie procesu montażowego i adaptacyjnego, który chcemy zakończyć w I połowie przyszłego roku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".