Giełdowy Mercor notuje w tym roku stały wzrost wartości pozyskanych zamówień, a w samym tylko październiku były one o 30 proc. wyższe niż rok wcześniej. Firma zapowiada na przyszły rok inwestycje w odnawialne źródła energii na swoje potrzeby.
Gdańska grupa Mercor, lider segmentu zabezpieczeń ppoż., pozyskała w październiku zamówienia o wartości 41,6 mln zł, co w porównaniu z wartością 31,9 mln zł z października 2020 oznacza wzrost o 30 proc. W ciągu 10 miesięcy br. Mercor otrzymał w sumie zamówienia na kwotę 413,8 mln zł. W analogicznym okresie roku minionego była to wartość 333 mln zł, co dla spółki oznacza wzrost zamówień o 24,2 proc. Jest to poziom wzrostu zbliżony do średniej dla dużych i średnich przedsiębiorstw branży stolarki.
Obecnie producent nosi się z zamiarem wybudowania farmy fotowoltaicznej o łącznej mocy 1 MW, z której energia wykorzystana zostanie na cele produkcyjne. Spółka liczy na obniżenie rachunków za prąd, który zasila przecież nie tylko maszyny, ale chociażby również systemy oświetlenia, klimatyzację, wentylację, urządzenia magazynowe czy biurowe. Już dzisiaj funkcjonują dwie pilotażowe instalacje w zakładach w Mirosławiu i w Cieplewie. Ich łączna moc to 50 kWp. Jest to też przejaw troski przedsiębiorstwa o środowisko i zmierzanie w kierunku zeroemisyjności, zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju spółki.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".