Grupa MERCOR, jeden z liderów europejskiego rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych opublikowała bilans roku obrotowego 2019/2020, który zakończył się 31 marca br. Wynika z nich, że był to rok wyjątkowo dobry dla spółki, a i do obecnej sytuacji jest ona dobrze przygotowana.
W minionym roku obrotowym Grupa Mercor odnotowała wzrost sprzedaży i poprawę rentowności na wszystkich poziomach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. do wartości 396,1 mln zł, a zysk netto do 25,0 mln zł, czyli wzrósł aż o 69 proc. Sprzedaż Mercora dzieli się niemal po połowie na sprzedaż krajową (51 proc. przychodów) i zagraniczną. W minionym roku obrotowym sprzedaż za granicą wzrosła o 14 proc., do wartości 192,9 mln zł, natomiast w kraju utrzymała się na podobnym poziomie rok do roku. Wartość pozyskanych zamówień wyniosła tutaj ponad 404 mln zł i była o 7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wszystkie spółki zależne Mercora osiągnęły w minionym okresie zysk netto. Grupa największą dynamikę sprzedaży, aż 78-proc., osiągnęła na rynku rosyjskim. Natomiast w Hiszpanii oraz w Czechach i Słowacji Grupa zanotowała niewielkie, jednocyfrowe spadki sprzedaży.
Grupa Mercor nie odczuła jak dotąd znaczącego wpływu pandemii na działalność operacyjną i poziom zamówień, jednak mając na uwadze, że reprezentowana przez nią branża zazwyczaj dość późno reaguje na kryzys, dostosowuje strukturę organizacyjną i wprowadza oszczędności na wypadek recesji, jednocześnie inwestując w rozwój sprzedaży. Dziś trudno oszacować możliwe scenariusze wpływu pandemii na warunki rynkowe w kolejnych kwartałach. Mamy kilka opcji działania w zależności od rozwoju sytuacji rynkowej i dalszej rzeczywistości post-Covid. Realizujemy plan redukcji kosztów, zmian organizacyjnych oraz intensyfikacji sprzedaży. Chcemy w ten sposób zapewnić sobie właściwą relację kosztów do przychodów ze sprzedaży – mówi Krzysztof Krempeć, prezes zarządu MERCOR S.A.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".