Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

Autor: |Data publikacji:

Grupa MERCOR, jeden z liderów europejskiego rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych opublikowała bilans roku obrotowego 2019/2020, który zakończył się 31 marca br. Wynika z nich, że był to rok wyjątkowo dobry dla spółki, a i do obecnej sytuacji jest ona dobrze przygotowana.

W minionym roku obrotowym Grupa Mercor odnotowała wzrost sprzedaży i poprawę rentowności na wszystkich poziomach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. do wartości 396,1 mln zł, a zysk netto do 25,0 mln zł, czyli wzrósł aż o 69 proc. Sprzedaż Mercora dzieli się niemal po połowie na sprzedaż krajową (51 proc. przychodów) i zagraniczną. W minionym roku obrotowym sprzedaż za granicą wzrosła o 14 proc., do wartości 192,9 mln zł, natomiast w kraju utrzymała się na podobnym poziomie rok do roku. Wartość pozyskanych zamówień wyniosła tutaj ponad 404 mln zł i była o 7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wszystkie spółki zależne Mercora osiągnęły w minionym okresie zysk netto. Grupa największą dynamikę sprzedaży, aż 78-proc., osiągnęła na rynku rosyjskim. Natomiast w Hiszpanii oraz w Czechach i Słowacji Grupa zanotowała niewielkie, jednocyfrowe spadki sprzedaży.

Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercor SA. fot. D.Iwański

Grupa Mercor nie odczuła jak dotąd znaczącego wpływu pandemii na działalność operacyjną i poziom zamówień, jednak mając na uwadze, że reprezentowana przez nią branża zazwyczaj dość późno reaguje na kryzys, dostosowuje strukturę organizacyjną i wprowadza oszczędności na wypadek recesji, jednocześnie inwestując w rozwój sprzedaży. Dziś trudno oszacować możliwe scenariusze wpływu pandemii na warunki rynkowe w kolejnych kwartałach. Mamy kilka opcji działania w zależności od rozwoju sytuacji rynkowej i dalszej rzeczywistości post-Covid. Realizujemy plan redukcji kosztów, zmian organizacyjnych oraz intensyfikacji sprzedaży. Chcemy w ten sposób zapewnić sobie właściwą relację kosztów do przychodów ze sprzedaży – mówi Krzysztof Krempeć, prezes zarządu MERCOR S.A.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.