Mercor na plusie po I półroczu

Autor: |Data publikacji:

Grupa Mercor zaprezentowała wyniki handlowe z pierwszego półrocza swojego roku obrotowego. To okres od 1 kwietnia do 30 września 2018 r.

Mercor z Gdańska opublikował dane na temat wyników z pierwszego półrocza roku obrotowego 2018. Spółka, specjalizująca się w biernych systemach zabezpieczeń, w I półroczu osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży. W omawianym okresie sprzedaż wyniosła 175 mln zł, w zeszłym roku był to wynik 164 mln zł, co oznacza wzrost o 7 proc. Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 8,2 mln zł, który był wyższy o 3 proc. Grupa Mercor odnotowała wzrost ze sprzedaży na niemal wszystkich rynkach zagranicznych, z wyjątkiem Rosji i Ukrainy. Jeśli chodzi o rynek polski, to tu wzrost przychodów rok do roku był na poziomie 19 proc.

Amazon w Polsce jest jednym z klientów Mercora.

Największym rynkiem dla Grupy Mercor jest Polska. Firma sprzedaje w naszym kraju 54 proc. swoich wyrobów. Na drugim miejscu jest Hiszpania z 11-procentowym udziałem w sprzedaży, Czechy i Słowacja wspólnie stanowią 8 proc. w przychodach, taki sam udział ma Rosja, a Węgry 7 proc., Rumunia 3 proc. natomiast Ukraina 1 proc. W porównaniu do roku ubiegłego znacząco zmniejszył się udział w przychodach rynku rosyjskiego. W I półroczu 2017/2018 w Rosji Mercor wypracował ok. 12 proc. wartości ogólnej sprzedaży.

Firma ponadto podała informacje o wartości zamówień w I półroczu roku obrotowego. W omawianym okresie wyniosła ona 204,4 mln zł, co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. W minionym półroczu spółka pozyskała zlecenia do ciekawych realizacji na całym świecie. Są to m.in. zamówienia na wykonanie zabezpieczeń ogniochronnych w Wielkim Meczecie w Algierii, w fabryce kauczuku Mol na Węgrzech, systemów wentylacji w ambasadzie RP w Wilnie, czy systemów oddymiania w siedzibie firmy Amazon w Polsce.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.