Witraż z Białegostoku rośnie niezwykle dynamicznie, a miniony rok zamknął ponad 20-procentowym wzrostem, sięgając niemal 100 mln zł przychodów ze sprzedaży. Firma zatrudnia dzisiaj 280 osób, a jak zapewnia jej szef Robert Mucha (na zdjęciu z ojcem), produkuje każdego dnia 800 okien: zarówno tworzywowych, aluminiowych jak i drewnianych.
Właśnie z oknami drewnianymi związana jest kolejna duża inwestycja Witrażu, gdyż na przełomie 2019 i 2020 roku zaplanowane jest rozpoczęcie procesu automatyzowania produkcji okien drewnianych. Firma jest już po udanym zautomatyzowaniu produkcji tworzywowej. Tymczasem na ten sezon firma planuje rozbudowanie hal do produkcji okien PCW i zainstalowanie kolejnych linii produkcyjnych.
Od kilku lat obserwujemy rosnącą aktywność Witrażu, a w dużej mierze jest ona związana z włączeniem się do zarządzania syna założyciela, pana Roberta Muchy. Niewątpliwym jego sukcesem był rozwój eksportu firmowego i doprowadzenie do sytuacji, w której sprzedaż na rynki zagraniczne odpowiada już za 40 proc. obrotów. Nie odbyło się to jednak kosztem sieci krajowej, która liczy sobie już 400 dilerów. Kolejnym sukcesem było podjęcie i wdrożenie kosztem 20 mln zł zautomatyzowanego procesu produkcji okien tworzywowych – opisywaliśmy to w jednym z ubiegłorocznych wydań Forum. Teraz zapowiadane są kolejne inwestycje w automatyzację produkcji.
Najlepszym potwierdzeniem efektywności działań jest fakt, że sprzedaż firmy z Białegostoku podwoiła się w ostatnich latach, a coroczne wzrosty są naprawdę imponujące. Doceniła to kapituła konkursu Osobowość Roku, organizowanego przez dziennik Kurier Poranny – tytuł ten przyznano właśnie młodemu menedżerowi Witraża, panu Robertowi Mucha. Serdecznie gratulujemy i pozdrawiamy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".