Witraż z Białegostoku rośnie niezwykle dynamicznie, a miniony rok zamknął ponad 20-procentowym wzrostem, sięgając niemal 100 mln zł przychodów ze sprzedaży. Firma zatrudnia dzisiaj 280 osób, a jak zapewnia jej szef Robert Mucha (na zdjęciu z ojcem), produkuje każdego dnia 800 okien: zarówno tworzywowych, aluminiowych jak i drewnianych.
Właśnie z oknami drewnianymi związana jest kolejna duża inwestycja Witrażu, gdyż na przełomie 2019 i 2020 roku zaplanowane jest rozpoczęcie procesu automatyzowania produkcji okien drewnianych. Firma jest już po udanym zautomatyzowaniu produkcji tworzywowej. Tymczasem na ten sezon firma planuje rozbudowanie hal do produkcji okien PCW i zainstalowanie kolejnych linii produkcyjnych.
Od kilku lat obserwujemy rosnącą aktywność Witrażu, a w dużej mierze jest ona związana z włączeniem się do zarządzania syna założyciela, pana Roberta Muchy. Niewątpliwym jego sukcesem był rozwój eksportu firmowego i doprowadzenie do sytuacji, w której sprzedaż na rynki zagraniczne odpowiada już za 40 proc. obrotów. Nie odbyło się to jednak kosztem sieci krajowej, która liczy sobie już 400 dilerów. Kolejnym sukcesem było podjęcie i wdrożenie kosztem 20 mln zł zautomatyzowanego procesu produkcji okien tworzywowych – opisywaliśmy to w jednym z ubiegłorocznych wydań Forum. Teraz zapowiadane są kolejne inwestycje w automatyzację produkcji.
Najlepszym potwierdzeniem efektywności działań jest fakt, że sprzedaż firmy z Białegostoku podwoiła się w ostatnich latach, a coroczne wzrosty są naprawdę imponujące. Doceniła to kapituła konkursu Osobowość Roku, organizowanego przez dziennik Kurier Poranny – tytuł ten przyznano właśnie młodemu menedżerowi Witraża, panu Robertowi Mucha. Serdecznie gratulujemy i pozdrawiamy.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.