Markilux, niemiecki producent markiz, podsumował rok 2021 pod kątem handlowym. Tamten sezon, choć naznaczony problemami z dostępem surowców i opóźnieniami w łańcuchach dostaw, zakończył się wzrostami.
Markilux odnotował wzrost przychodów o 17 milionów euro. Rok 2021 firma zakończyła ze sprzedażą na poziomie 139 mln euro a w 2020 sprzedaż wyniosła 122 milionów euro. Wzrost był zatem na poziomie ok. 14 proc.

Z wypowiedzi przedstawicieli firmy Markilux można wnioskować, że firma spodziewała się jednak lepszego wyniku. W pierwszych miesiącach ten producent markiz odnotował ogromny wzrost sprzedaży, a od drugiego kwartału wielkość zamówień nieco spadła. Według przedstawicieli tego niemieckiego przedsiębiorstwa w tym okresie klienci końcowi zaczęli inwestować pieniądze również w inne dobra konsumpcyjne oraz wyjazdy urlopowe.
Klaus Wuchner, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu firmy Markilux:
W rezultacie wzrost nie był tak wysoki, jak rok wcześniej. Mimo to jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku.
Markilux zamierza inwestować w tym sezonie nie tylko w moce produkcyjne, ale też sprzedaż i marketing. Mimo to zarząd firmy z ostrożnością wypowiada się o celach sprzedażowych na ten sezon. Firma chce utrzymać wzrostowy trend w wynikach sprzedażowych, ale nie konkretyzuje tego ani kwotowo ani procentowo.
Zobacz również
Czytaj majowe Forum Branżowe
Czytaj majowe „Forum Branżowe”. Gościem najnowszego numeru jest Grzegorz Ratajczak, dyrektor wykonawczy i członek zarządu firmy Krishome.
Monter Show ’25 już niedługo
Już na początku czerwca odbędzie się ważne wydarzenie dla środowiska montażystów - Monter Show 2025, organizowane przez Stowarzyszenie Monterów Stolarki. Tradycyjnie patronat medialny nad wydarzeniem objęło nasze wydawnictwo.
Fakro otwiera fabrykę w USA
Fakro w USA uruchamia fabrykę schodów strychowych. Mieści się ona w miejscowości Elizabeth City w Karolinie Północnej.