Kwiecień w Mercorze podobnie jak u innych

Red.: RK |Data publikacji: 2020-05-18

Kwiecień nie był dobrym miesiącem dla gdańskiego Mercora. Firma odczuwa już na własnej skórze spadek w podejmowaniu nowych inwestycji budowlanych na rynku. Co prawda w kwietniu udało się tu pozyskać zamówienia za kwotę 27,7 mln zł, jednak w porównaniu z 43,3 mln zł wartości zamówień z kwietnia 2019, było to aż o 1/3 mniej.

W okresie listopad-kwiecień Mercor zgromadził zamówienia o wartości 192,1 mln zł, co mniej więcej odpowiada wartości z tego okresu rok wcześniej. Maj i kolejne miesiące zdecydują czy ten trend się utrzyma.

Cała branża stolarki bowiem wyraźnie nabiera optymizmu. O ile nastroje kwietniowe były dość minorowe, to pierwsze tygodnie maja dały nadzieję na poprawę.

Według najnowszego badania koniunktury w branży stolarki, wykonanego przez Centrum Analiz Branżowych, o 48 proc. spadła liczba firm, które spodziewają się spadku sprzedaży w maju. Przypomnijmy, że w kwietniu taką możliwość przewidywało 80 proc. ankietowanych. Rośnie również racjonalność oceny sytuacji rynkowej: trzykrotnie, do poziomu 9 proc. wzrosła liczba przedsiębiorstw stolarki, które swoją płynność finansową oceniają jako złą, a do 18 proc. urosła liczba tych, którzy jako złą oceniają płynność finansową swoich klientów.

Badanie aktualnej koniunktury branży stolarki przesyłane jest bezpłatnie każdemu czytelnikowi naszego serwisu, który wypełni ankietę CAB zamieszczoną na naszej stronie. Gorąco zachęcamy.

Zobacz również

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

W minionym roku obrotowym Grupa Mercor odnotowała wzrost sprzedaży i poprawę rentowności na wszystkich poziomach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. do wartości 396,1 mln zł, a zysk netto do 25,0 mln zł, czyli wzrósł aż o 69 proc.

Nowi szefowie marketingu w Hensforcie i w Pagenie

Nowi szefowie marketingu w Hensforcie i w Pagenie

Jak dowiedziała się nasza redakcja, Jacek Wach zakończył współpracę z firmą Hensfort, gdzie piastował stanowisko dyrektora ds. marketingu. Teraz taką funkcję będzie pełnił w firmie Pagen. Kilka miesięcy temu z Hensfortu do Pagena przeszedł Paweł Zatorski. 

Sprzedaż włoskich maszyn do szkła ma wartość 2,3 mld euro

Sprzedaż włoskich maszyn do szkła ma wartość 2,3 mld euro

Włoscy producenci maszyn do obróbki szkła zaliczyli 2019 rok do udanych. Motorem napędzający branżę był eksport, wyższy o 3,7 proc. w porównaniu do 2018.

1