Kwiecień nie był dobrym miesiącem dla gdańskiego Mercora. Firma odczuwa już na własnej skórze spadek w podejmowaniu nowych inwestycji budowlanych na rynku. Co prawda w kwietniu udało się tu pozyskać zamówienia za kwotę 27,7 mln zł, jednak w porównaniu z 43,3 mln zł wartości zamówień z kwietnia 2019, było to aż o 1/3 mniej.
W okresie listopad-kwiecień Mercor zgromadził zamówienia o wartości 192,1 mln zł, co mniej więcej odpowiada wartości z tego okresu rok wcześniej. Maj i kolejne miesiące zdecydują czy ten trend się utrzyma.
Cała branża stolarki bowiem wyraźnie nabiera optymizmu. O ile nastroje kwietniowe były dość minorowe, to pierwsze tygodnie maja dały nadzieję na poprawę.
Według najnowszego badania koniunktury w branży stolarki, wykonanego przez Centrum Analiz Branżowych, o 48 proc. spadła liczba firm, które spodziewają się spadku sprzedaży w maju. Przypomnijmy, że w kwietniu taką możliwość przewidywało 80 proc. ankietowanych. Rośnie również racjonalność oceny sytuacji rynkowej: trzykrotnie, do poziomu 9 proc. wzrosła liczba przedsiębiorstw stolarki, które swoją płynność finansową oceniają jako złą, a do 18 proc. urosła liczba tych, którzy jako złą oceniają płynność finansową swoich klientów.
Badanie aktualnej koniunktury branży stolarki przesyłane jest bezpłatnie każdemu czytelnikowi naszego serwisu, który wypełni ankietę CAB zamieszczoną na naszej stronie. Gorąco zachęcamy.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.