Kwiecień nie był dobrym miesiącem dla gdańskiego Mercora. Firma odczuwa już na własnej skórze spadek w podejmowaniu nowych inwestycji budowlanych na rynku. Co prawda w kwietniu udało się tu pozyskać zamówienia za kwotę 27,7 mln zł, jednak w porównaniu z 43,3 mln zł wartości zamówień z kwietnia 2019, było to aż o 1/3 mniej.
W okresie listopad-kwiecień Mercor zgromadził zamówienia o wartości 192,1 mln zł, co mniej więcej odpowiada wartości z tego okresu rok wcześniej. Maj i kolejne miesiące zdecydują czy ten trend się utrzyma.
Cała branża stolarki bowiem wyraźnie nabiera optymizmu. O ile nastroje kwietniowe były dość minorowe, to pierwsze tygodnie maja dały nadzieję na poprawę.
Według najnowszego badania koniunktury w branży stolarki, wykonanego przez Centrum Analiz Branżowych, o 48 proc. spadła liczba firm, które spodziewają się spadku sprzedaży w maju. Przypomnijmy, że w kwietniu taką możliwość przewidywało 80 proc. ankietowanych. Rośnie również racjonalność oceny sytuacji rynkowej: trzykrotnie, do poziomu 9 proc. wzrosła liczba przedsiębiorstw stolarki, które swoją płynność finansową oceniają jako złą, a do 18 proc. urosła liczba tych, którzy jako złą oceniają płynność finansową swoich klientów.
Badanie aktualnej koniunktury branży stolarki przesyłane jest bezpłatnie każdemu czytelnikowi naszego serwisu, który wypełni ankietę CAB zamieszczoną na naszej stronie. Gorąco zachęcamy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".