Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (w skrócie KUKE), podała informacje na temat płynności finansowej firm z różnych branż.
Eksperci podają, że w pierwszej połowie roku mieliśmy do czynienia z dynamicznym wzrostem podmiotów mających problemy finansowe. Natomiast we wrześniu upadłość ogłosiło 33 firmy, to o 34 proc. więcej niż w sierpniu w tym roku i o niemal 50 proc. więcej niż we wrześniu 2017. Specjaliści zauważają, że pojawiają się dwie wyraźne tendencje w kwestii upadłości i restrukturyzacji firm we wrześniu. Przede wszystkim branża budowlana boryka się z trudnościami, głównie z rosnącymi cenami materiałów budowlanych i brakiem rąk do pracy. Jednak poziom upadłości firm utrzymuje się na równym poziomie i jest podobny do tego z roku ubiegłego. Można więc stwierdzić, że w budownictwie sytuacja się ustabilizowała. Druga tendencja, to zwiększenie upadłości w branży transportowej, które są efektem wzrostu cen paliw i braku kierowców.
KUKE jednak uspokaja – po niezbyt dobrym dla firm pierwszym półroczu, w drugim powinniśmy się spodziewać stabilizacji, jeśli chodzi o liczbę podmiotów ogłaszających upadłość. Generalnie, w tym roku analitycy spodziewają się, że upadłość może ogłosić ok. 1100 firm. Do tej sytuacji dochodzi, gdy firma ma problemy finansowe i staje się niewypłacalna.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".