Którzy dostawcy najlepiej sobie radzą z sytuacjami kryzysowymi?

Autor: |Data publikacji:

Problemy surowcowe, przerwane łańcuchy dostaw oraz podwyżki to problemy, z jakimi od wielu miesięcy boryka się branża stolarki. W ostatnich sezonach dla producentów okien znaczenia nabiera kwestia tego, czy ich dostawcy dobrze radzą sobie z sytuacjami kryzysowymi. Jak wyglądają oceny?

W związku z trudnościami rynkowymi, które rozpoczęły się w czasie pandemii, a zostały pogłębione w związku z wojną w Ukrainie, w najnowszej edycji badania opinii producentów o dostawcach, przygotowanym przez CAB, pojawił się nowy wątek. W ankiecie zapytano producentów stolarki, jak oceniają umiejętność reakcji na sytuacje kryzysowe swoich dostawców. Okazuje się, że zarówno profilowcy, okuciowcy, jak i wytwórcy szyb zespolonych dobrze zdali egzamin.

Producenci stolarki wystawiali swoim dostawcom oceny w skali od 1 do 5. Najwyższą średnią ocen uzyskali okuciowcy. Średnia dla tego segmentu wyniosła wysokie 4,52. Okazuje się, że w tym gronie prymusem okazało się MACO, które uzyskało średnią ocenę 4,82.

Dostawcy szyb zespolonych mogą pochwalić się średnią dla tego segmentu w wysokości 4,35. Czwórkę z plusem uzyskało Glassolutions (4,56) i była to najwyższa nota w tym segmencie.

Producenci profili PCW również zostali dobrze ocenieni przez producentów okien. W przypadku tego segmentu średnia ocena to 4,33. Tu umiejętność reakcji na sytuacje kryzysowe najwyżej oceniono w firmie Aluplast. Firma ta może się uzyskała bardzo wysoką średnią ocen, wynoszącą 4,83.

Segmentem o najniższej średniej ocen okazali się profilowcy aluminiowi. Z ocen, jakie wystawili im producenci okien, wyszła średnia w wysokości 4,25. Tutaj najwyższą ocenę uzyskał Aluprof, który otrzymał ocenę 4,37.

Niedawno pisaliśmy o innym wątku z tego badania. Jak wynika z analizy danych zebranych przez CAB, producenci zwiększyli liczbę dostawców, z którymi współpracują. Szczegóły na ten temat można znaleźć TUTAJ.

Więcej na temat opinii producentów okien o dostawcach dowiedzą się Państwo z najnowszego odcinka podcastu „Plusy, minusy – analizy branży stolarki”. Zachęcamy do wysłuchania!


Zobacz również

Strategiczne partnerstwo AGC Glass Europe i Solar Materials

Strategiczne partnerstwo AGC Glass Europe i Solar Materials

Recykling szkła jest przedmiotem strategicznego partnerstwa firm. Zostało ono nawiązane przez koncern AGC Glass Europe oraz niemiecki startup Solar Materials.

Wyzwania dla branży podczas Fenstertage

Wyzwania dla branży podczas Fenstertage

IFT Rosenheim zorganizował kolejne Fenstertage w dniach 8 i 9 października. To wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży stolarki.

Czytaj październikowe „Forum Branżowe”

Czytaj październikowe „Forum Branżowe”

Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (10/2025). Gośćmi wydania są Maciej i Bartosz Jędraszkowie, założyciele firmy ABM Jędraszek.