Problemy surowcowe, przerwane łańcuchy dostaw oraz podwyżki to problemy, z jakimi od wielu miesięcy boryka się branża stolarki. W ostatnich sezonach dla producentów okien znaczenia nabiera kwestia tego, czy ich dostawcy dobrze radzą sobie z sytuacjami kryzysowymi. Jak wyglądają oceny?
W związku z trudnościami rynkowymi, które rozpoczęły się w czasie pandemii, a zostały pogłębione w związku z wojną w Ukrainie, w najnowszej edycji badania opinii producentów o dostawcach, przygotowanym przez CAB, pojawił się nowy wątek. W ankiecie zapytano producentów stolarki, jak oceniają umiejętność reakcji na sytuacje kryzysowe swoich dostawców. Okazuje się, że zarówno profilowcy, okuciowcy, jak i wytwórcy szyb zespolonych dobrze zdali egzamin.

Producenci stolarki wystawiali swoim dostawcom oceny w skali od 1 do 5. Najwyższą średnią ocen uzyskali okuciowcy. Średnia dla tego segmentu wyniosła wysokie 4,52. Okazuje się, że w tym gronie prymusem okazało się MACO, które uzyskało średnią ocenę 4,82.
Dostawcy szyb zespolonych mogą pochwalić się średnią dla tego segmentu w wysokości 4,35. Czwórkę z plusem uzyskało Glassolutions (4,56) i była to najwyższa nota w tym segmencie.
Producenci profili PCW również zostali dobrze ocenieni przez producentów okien. W przypadku tego segmentu średnia ocena to 4,33. Tu umiejętność reakcji na sytuacje kryzysowe najwyżej oceniono w firmie Aluplast. Firma ta może się uzyskała bardzo wysoką średnią ocen, wynoszącą 4,83.

Segmentem o najniższej średniej ocen okazali się profilowcy aluminiowi. Z ocen, jakie wystawili im producenci okien, wyszła średnia w wysokości 4,25. Tutaj najwyższą ocenę uzyskał Aluprof, który otrzymał ocenę 4,37.
Niedawno pisaliśmy o innym wątku z tego badania. Jak wynika z analizy danych zebranych przez CAB, producenci zwiększyli liczbę dostawców, z którymi współpracują. Szczegóły na ten temat można znaleźć TUTAJ.
Więcej na temat opinii producentów okien o dostawcach dowiedzą się Państwo z najnowszego odcinka podcastu „Plusy, minusy – analizy branży stolarki”. Zachęcamy do wysłuchania!
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


