Sanok Rubber podsumował pod kątem handlowym trzeci kwartał tego roku. To kolejny okres, w którym spółka osiągnęła znaczące wzrosty przychodów ze sprzedaży.
Sanok Rubber podliczył, że w okresie od lipca do końca września tego roku wartość sprzedaży wyniosła 279,67 mln zł w porównaniu do 265,22 mln w roku ubiegłym. Zysk brutto w trzecim kwartale tego roku wyniósł 53,51 mln zł w stosunku do 49,6 mln w roku ubiegłym. Spółka podsumowała także wyniki od stycznia do końca września tego roku. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 883,84 mln zł. Rok wcześniej była to wartość 706,11 mln zł. Sanok Rubber podliczył także, że w trzech kwartałach całkowite dochody w tym roku wyniosły 36,71 mln zł w porównaniu do 25,06 mln zł w 2020 r.
Spółka poinformowała o wynikach w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o uszczelki do stolarki, to w trzech kwartałach wartość sprzedaży wyniosła 60,87 mln zł, w tym na rynku krajowym to 43,49 mln zł, a na rynkach unijnych to 10,05 mln zł. W analogicznym okresie w roku 2020 wartość sprzedaży uszczelek wyniosła 46,87 mln zł, na rynku krajowym 35,08 mln zł, a na rynku Unii Europejskiej to 6,86 mln zł.
Sanok Rubber podsumował także wyniki handlowe pod kątem geograficznym. W trzech kwartałach ogólnie wartość sprzedaży eksportowej wyniosła 597,25 mln zł, w tym na rynkach Unii Europejskiej to 418,32 mln zł. W roku ubiegłym spółka osiągnęła wynik ze sprzedaży eksportowej w wysokości 462,96 mln zł, w tym na rynki unijne 329,92 mln zł.
Zarząd firmy poinformował o tym, jakie czynniki mogą wpływać w przyszłości negatywnie na działalność. Przede wszystkim są to rosnące ceny surowców oraz energii, a także sytuacja związana z COVID-19. Spółka poinformowała, że na przełomie maja i czerwca zorganizowała szczepienia dla swoich pracowników i ich rodzin. W dziewięciu miesiącach tego roku firma nie była dotknięta istotnie absencją pracowników z powodu choroby na COVID-19.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".