AGC ogłosiło ostatnio, że całkowicie wycofało się z Rosji. Także inni globalni dostawcy szkła sprzedali swoje udziały i zakończyli tam .
Japoński koncern AGC podał, że od lutego 2023 planował zbycie swojej działalności w Rosji. Udało się tego dokonać w tym roku, co jednocześnie oznacza, że spółka wycofuje się całkowicie z tamtego rynku. AGC miało w Rosji dwa podmioty: AGC Bor Glassworks JSC w Niżnym Nowogrodzie i AGC Flat Glass Klin LLC w obwodzie moskiewskim. Pierwszy notował sprzedaż roczną w wysokości 14,6 mld jenów (ok. 90 mln euro), a drugi 19,5 mld jenów (ok. 120 mln euro). Nabywcą został Igor Mikhailovich Leytis, rosyjski biznesmen. Kwota transakcji nie została ujawniona. Spółka spodziewa się jednak, że transakcja spowoduje stratę w wysokości ok. 220 mln euro.

Inni też wycofują się z Rosji
NSG na początku 2022 r. zawiesiło transakcje handlowe w Rosji. Natomiast w czerwcu 2023 firma ogłosiła, że należąca do niej SP Glass Holdings B.V. zbyła swoje udziały. Były to dwie spółki: Pilkington Glass LLC i StiS Group of Companies LLC, obie z lokalizacją w Moskwie. Nabywcą zostało FSK Group, należące do Vladimira Voronina. Grupa NSG w ten sposób całkowicie wyszła z rynku rosyjskiego. Dzięki tej transakcji oczekiwała zysku netto w wysokości ok. 34,6 mln dolarów.

Z kolei Guardian Glass wycofał się już w połowie 2022 r. Firma sprzedała dwa zakłady także FSK Group, należącej do Vladimira Voronina. Dave Robertson, prezes i dyrektor operacyjny Koch Industries, spółki matki Guardian Glass, tłumaczył wówczas:
(…) strategia wyjścia podtrzymuje zaangażowanie firmy w bezpieczeństwo pracowników, jednocześnie uniemożliwiając rosyjskiemu rządowi przejęcie kontroli i czerpanie korzyści z operacji.
Więcej na temat wyjścia NSG i Guardiana z Rosji znajduje się TUTAJ. Jeśli chodzi o Saint-Gobain, to francuska spółka nie ma zakładów produkujących szyby i szkło w Rosji.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.